اقتصاد کلاناقتصادی

اقتصاد انگلیس وارد رکود می‌شود

دانستنی آنلاین:ی ک موسسه پژوهشی پیش بینی کرد که اقتصاد انگلیس در سه سال آینده دچار رکود می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری دانستنی آنلاین٬ به نقل از تسنیم، احتمالاً انگلستان در سه سال آینده دچار رکود می‌شود. یک سازمان پژوهشی اعلام کرد خطر این سناریوی غم انگیز در بالاترین حد از بحران مالی ۲۰۰۷ قرار دارد و انگلیس برای مواجهه با پیامدهای آن آماده نیست .

 تحقیقات نشان می‌دهد دلایل این رکود قریب‌الوقوع طبیعتاً هم جهانی است و هم داخلی و شامل کندی رشد اقتصادی در پی درگیری های تجاری و بلاتکلیفی در مورد برگزیت می شود .

این سازمان پژوهشی در گزارش خود با عنوان « شکست در برنامه ریزی=برنامه ریزی برای شکست » نوشت ۵ رکود آخر حدود ۲۵۰۰ پوند (۳۱۵۰ دلار ) برای هر خانواده هزینه داشت و باعث بیکاری یک میلیون نفر در انگلیس شد . اگر دولت نمی‌توانست تاثیر آخرین رکود را اداره کند، تولید ناخالص داخلی تا ۱۲ درصد سقوط می کرد که معادل بیش از ۸۰۰۰ پوند برای هر خانواده انگلیسی است .

ولی آنچه در تخفیف آخرین رکود موثر بوده ، مثل کاهش شدید نرخ بهره، احتمالاً در رکود پیش رو تاثیری نخواهد داشت و باید رویکرد دیگری در پیش گرفت.

جیمز اسمیت، مدیر تحقیقات در گزارش نوشت:« ما نگرانیم سیاستگذاران نتوانند هنگام بروز رکود بعدی مثل دفعه قبل عمل کنند. پیامد این بحران توانایی سیاست را در حفاظت از اقتصاد محدود می کند» .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا