مالی و اقتصادیمسئولیت اجتماعی

گزارش مسئولیت اجتماعی شرکت سن ایچ

دنیای مدرن امروز گاهی ما را تبدیل به ربات‌های پیش‌فرضی می‌کند که هیچ چیز جز رسیدن به هدف تعریف شده معنایی ندارد. مرز خطرناکی که در اغلب موارد، به بیماری‌های روحی روانی ختم می‌شود و شاید یک راه برای پیشگیری از چنین وضعی در نظر گرفته شده باشد؛ در نظر گرفتن مفاهیم انسانی – محیط‌زیستی که نشان‌دهنده نیاز انسانی بشر به دنیای اطرافش است.

 

به گزارش دانستنی انلاین به نقل از رسانه مسئولیت اجتماعی ، در دنیای امروز، شاهد تأسیس بخش‌های کوچک در شرکت‌های بزرگ جهانی با عنوان «بخش مسئولیت اجتماعی» هستیم. بخشی که به طور مشخص با هدف‌های اجتماعی بشردوستانه یا محیط‌زیستی شکل گرفته و به طور مشخص در اساس‌نامه شرکت‌های بزرگ، در دسته باید‌ها قرار می‌گیرد. شرکت عالیفرد هم با قرار گرفتن در بخش شرکت‌های بزرگ ملزم به رعایت کردن استاندارد‌های جهانی است و به همین خاطر است که همیشه در کنار تولید و عرضه محصولات با کیفیت، حمایت از محیط زیست را در دستور کار خودش قرار داده و در این راه، قدم‌های مثبتی هم برداشته است.

در تمام بخش‌های تبلیغاتی، استراتژی «بدون کاغذ» را سرمشق خود قرار داده است و تلاش کرده تا در تمام فعالیت‌های تبلیغاتی کمترین میزان کاغذ را استفاده کند و بیشتر از مواد قابل بازیافت استفاده کرده است.

این روزها شاهد کمپین‌های مختلف «نه به پلاستیک» هستیم. شرکت عالیفرد گامی بلند برای تغییر فرهنگ اشتباه استفاده از کیسه‌های پلاستیکی برداشته است و با تولید کیسه‌های پارچه‌ای به کمک خانواده‌های بی‌بضاعت و کم بضاعت، یک تیر و دو نشان زده است. از یک سو کیسه‌های پلاستیکی را حذف کرده است و از سویی دیگر، با کارآفرینی قدم کوچکی جهت حمایت مالی از خانواده‌های کم بضاعت و بی‌بضاعت برداشته است.

نسل جدید همیشه مورد حمایت شرکت‌های بزرگ بوده است. شرکت‌هایی که عقیده بر این دارند که آینده و بقای آن‌ها در گرو آموزش درست نسل‌های جدید است. عالیفرد بر این باور است که با تکیه بر آموزش و مهارت آموزی نسل جدید، به سادگی می‌توان کمک قابل توجهی به حفظ و حمایت از محیط زیست کرد. در راستای همین هدف، برنامه‌های آموزشی هدفمند را جهت آگاهی نسل جدید همراه با پکیج‌های آموزشی با محتوای جداسازی زباله‌های خشک و تر و بازیافت آن‌ها را از سال ۱۳۹۲ اجرا کرد.

همه می‌دانیم که کره زمین با خطر کمبود آب مواجه است و با وجود کم‌آبی و بی‌آبی رودخانه‌ها و دریاچه‌ها، در ایران این خطر به ما نزدیک‌تر است. یکی دیگر از مسئولیت‌های اجتماعی شرکت عالیفرد، استفاده از ابزار‌های مدیریتی کارآمد جهت بهینه کردن مصرف آب در کارخانه‌های تولیدی است. طبق نظر سازمان حفاظت از محیط زیست، فرآیند تولید محصولات با تمهیداتی که در نظر داشته، حداقل میزان آلایندگی آب را به دنبال داشته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا