اجتماعیاقتصادیبازاربازار پول و ارزبانک، بورس و بیمهدسته‌بندی نشدهفرهنگی و هنریفناوری اطلاعات

چرا قیمت بیت‌کوین گیر کرده است؟



چرا قیمت بیت‌کوین گیر کرده است؟



دانستنی اقتصاد – حسین عسکری؛ قیمت بیت‌کوین دوره آرامی را پشت سر می‌گذارد و چندین شاخص نوسان به پایین ترین حد خود رسیده است.

در حال حاضر، قیمت بیت‌کوین نزدیک به ۲ درصد افزایش یافته و به بالاترین حد روزانه ۲۹۷۳۵ دلار رسیده است، اما حرکت صعودی قیمت بیت‌کوین در روند ثابت بازار باقی می‌ماند، جایی که قیمت در محدوده ۲۸۶۷۰ تا ۳۱۰۰۰ دلار معامله می‌شود.

چرا قیمت بیت‌کوین گیر کرده است؟

(نمودار قیمت بیت‌کوین)

بیایید چند دلیل را بررسی کنیم که چرا قیمت بیت‌کوین در محدوده فعلی خود گیر کرده است.

در حالی که بیت‌کوین در طول چرخه‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۹ دوره‌های مشابهی را داشته است، نوسانات تحقق یافته در سال ۲۰۲۳ به پایین ترین حد چند ساله رسیده است.

چرا قیمت بیت‌کوین گیر کرده است؟

(شاخص نوسانات قیمت بیت‌کوین)

کاهش نوسانات تحقق یافته همزمان با کاهش حجم معاملات آتی بیت‌کوین و آپشن‌ها است.

مشتقات بیت‌کوین تنها دارایی اصلی رمزنگاری نیستند که حجم آن به پایین‌ترین حد خود نزدیک می‌شود. بازارهای مشتقات اتریوم در ماه آگوست به زیر پایین‌ترین سطح ژانویه ۲۰۲۳ سقوط کردند.

 با توجه به اینکه بیت‌کوین تنها ۱۹ میلیارد دلار حجم مبادلات مشتقات کل را مشاهده می‌کند، به پایین‌ترین سطح ژانویه ۲۰۲۳ نزدیک می‌شود.

چرا قیمت بیت‌کوین گیر کرده است؟

(حجم معاملات مشتقات بیت‌کوین و اتریوم) 

آینده قیمت بیت‌کوین چه می‌شود؟

از نظر فنی، قیمت بازار بیت‌کوین بالاتر از چندین میانگین متحرک کلیدی بلندمدت است. این روند از الگوهای مشابه چرخه‌های قبلی بیت‌کوین پیروی می‌کند.

چرا قیمت بیت‌کوین گیر کرده است؟

(مدل‌های تحلیل تکنیکال بیت‌کوین)

علی‌رغم نوسانات پایین کنونی و دامنه فشرده قیمت بیت‌کوین، کانور رایدر، رئیس تحقیقات و داده‌های آزمایشگاه اتنا انتظار دارد که این روند به زودی پایان یابد.

کانور رایدر گفت: عمق بازار برای بیت‌کوین سالانه به پایین‌ترین حد خود می‌رسد و در دوره‌های نقدینگی پایین، ما تمایل داریم که شاهد نوسانات کوتاه‌مدت بیشتری باشیم، چه در جهت صعودی و چه در جهت نزولی.

 مثل همیشه، باید به عقب برگردیم و تصویر بزرگتر را بررسی کنیم. با نگاهی به آینده، متوجه می‌شویم که مانند گذشته هاوینگ بیت‌کوین در راه است، اتفاقی که نوسانات زیادی را به همراه دارد.

علاوه بر این وقتی در بازه زمانی طولانی‌تری بازار را مورد بررسی قرار می‌دهیم، همه چیز مثبت به نظر می‌رسد، خصوصا اگر ETF نقطه‌ای بیت‌کوین تایید شود، نوسانات قطعاً می‌تواند افزایش یابد، اما تا آن زمان، من انتظار دارم دوره‌هایی از نوسانات خسته کننده در بازار در کنار برخی حرکت‌های کوتاه‌مدت ناشی از عدم نقدینگی وجود داشته باشد.





نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا