اقتصادی

هیوندای موفاسا به ایران می‌آید؟

شاید باور نکنید اما خودروسازان بزرگ آمریکایی، ژاپنی و حتی کره‌ای، به جان یکدیگر افتاده‌اند تا بازار چین را تصاحب کنند و برای چشم بادامی‌ها، خودرو اختصاصی بسازند. به طور مثال، کراس اوور شورولت سیکر و هاچ بک اسپرت هوندا اینترگا، فقط دو مورد از ماشین‌های جدیدی هستند که به طور اختصاصی برای چینی‌ها طراحی شده‌اند. حالا هیوندای هم به این جمع وارد شده و قصد دارد تا سهم خود را از کیک بردارد.

معرفی کراس اوور هیوندای موفاسا

برند هیوندای – بجینگ یکی از شرکت‌های نوپای چینی به حساب می‌آید که از سال ۲۰۰۲، مسئولیت مونتاژ و توسعه خودروهای هیوندای در کشور چین را بر عهده دارد. این شرکت در سال‌های گذشته با معرفی خودروهایی مثل لافستا (نسخه چینی النترا)، مینی ون کاستو و کراس اورهایی مانند ix25 و ix35، حسابی جای پای خود را در کشور چین محکم کرده است و اکنون قصد دارد تا یک خودرو جوان پسند را به خیابان‌های چین بفرستد؛ البته فقط ظاهر آن جوان پسند است نه باطنش!

مشخصات فنی و قیمت هیوندای موفاسا

خودرو چینی هیوندای موفاسا در سگمنت کراس اوورهای کامپکت یا همان جمع و جور قرار می‌گیرد که ابعاد آن شامل ۴۴۷۵ میلی متر طول، ۱۸۵۰ میلی متر عرض و ۱۶۶۵ میلی متر ارتفاع می‌شود و فاصله محوری هم به ۲۶۸۰ میلی متر می‌رسد. همچنین وزن هیوندای موفسا هم در حالت خالص فقط ۱۴۶۰ کیلوگرم است. اگر خلاصه بگوییم، کراس اوور هیوندای موفاسا فقط یک سر و گردن از توسان کوچک‌تر به نظر می‌رسد و بس!

زمانی که کاپوت هیوندای موفاسا را بالا می‌زنیم، با یک پیشرانه ۴ سیلندر تنفس طبیعی ۲ لیتری طرف می‌شویم که می‌تواند ۱۶۰ اسب بخار قدرت و تقریبا ۲۰۰ نیوتن متر گشتاور را از طریق یک گیربکس اتوماتیک CVT یا دستی ۵ سرعته، راهی چرخ‌های جلویی کند. همچنین حداکثر سرعت هیوندای موفاسا هم به ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و برای اینکه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند، باید تقریبا ۱۳ ثانیه صبر کنید.

به علاوه از آن جایی که هیوندای موفسا از پیشرانه قدرتمندی برخوردار نیست، انتظار داریم که امکانات و آپشن های جذاب، این خلاء را پر کنند که در لیست زیر به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

کروز کنترل
فرمان برقی
آنتن کوسه ای
سیستم تهویه هوای اتوماتیک دو کاناله
نمایشگر مولتی مدیا دیجیتال ۱۲.۴ اینچی به همراه کلاستر دیجیتال
دستیار حرکت در سربالایی و سرپایینی
رادار نقطه کور
دوربین دنده عقب و سنسور پارک
سیستم پایش باد لاستیک‌ها
رینگ آلومینیومی ۱۷ اینچی
چراغ‌های LED در جلو و عقب به همراه دی لایت و مه شکن
سانروف برقی (آپشنال)
ترمزهای دیسکی

در انتهای این بخش به سراغ قیمت هیوندای موفاسا می‌رویم که فعلا در مورد آن چیزی اعلام نشده است اما با توجه به اینکه ابعاد و مشخصات فنی هیوندای موفاسا تقریبا تنه به تنه‌ی کیا سلتوس کوشا خودرو حرکت می‌کند، انتظار داریم که قیمت هیوندای موفسا هم در بازه ۱.۶ تا ۱.۸ میلیارد تومان باشد.

کراس اوور هیوندای موفسا به ایران وارد می‌شود؟

با توجه به اینکه قیمت احتمالی هیوندای موفاسا تقریبا ۱۷ هزار دلار خواهد بود، بنابراین برای واردات به ایران هیچ مشکلی ندارد و حتی می‌تواند برای خودروهایی مثل فونیکس FX یا لاماری ایما هم دردسر کند!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا