اقتصادی

نیروگاه‌های کلان و لوارک در مدار تولید برق قرار گرفتند

دانستنی اقتصاد: نیروگاه لوارک که نخستین نیروگاه متوسط زیرزمینی کشور است، به همراه نیروگاه کلان بخشی از تأسیسات انتقال آب سد لار به تصفیه‌خانه پنجم تهران به‌حساب می‌آید.
به گزارش دانستنی اقتصاد: مدیر دفتر بهره‌برداری و نگهداری از تأسیسات آبی و برقابی شرکت آب منطقه‌ای تهران گفت: پس از شروع عملیات پمپاژ آب از تلمبه‌خانه سد لار به سد لتیان، نیروگاه‌های کلان و لوارک از روز یکشنبه (اول مرداد ۱۴۰۲) به‌صورت شبانه‌روزی در مدار تولید برق قرار گرفتند.
وی ادامه داد: نیروگاه کلان باقدرت ۲۲ مگاوات و مجموع روزانه ۵۲۸ مگاوات ساعت و نیروگاه لوارک باقدرت ۱۶ مگاوات و تولید روزانه ۳۸۴ مگاوات ساعت در شبکه سراسری تولید برق قرار دارند.
علیرضا ارسطویی افزود: این روند تا پایان انتقال آب از سد لار به سد لتیان در این مرحله ادامه خواهد داشت که باتوجه‌به نیاز شبکه سراسری برق در فصل تابستان و افزایش دما در ماه جاری حائز اهمیت است.
مدیر دفتر بهره‌برداری و نگهداری از تأسیسات آبی و برقابی شرکت آب منطقه‌ای تهران خاطرنشان کرد: نیروگاه کلان دارای ۳ واحد ۳۸.۵ مگاواتی و نیروگاه لوارک دارای ۲ واحد ۲۳.۵ مگاواتی است و مجموع ظرفیت نصب شده نیروگاه‌های آبی تحت پوشش شرکت آب منطقه‌ای تهران ۳۱۵.۳ مگاوات است
نیروگاه لوارک که نخستین نیروگاه متوسط زیرزمینی کشور است، به همراه نیروگاه کلان بخشی از تأسیسات انتقال آب سد لار به تصفیه‌خانه پنجم تهران به‌حساب می‌آید.
این نیروگاه جریانی – زیرزمینی که در نزدیکی سد لار و در استان تهران واقع است و قادر است سالانه ۱۵۱ میلیون کیلووات‌ساعت انرژی تولید کند.
ظرفیت این نیروگاه ۴۷ مگاوات است و در کنار تولید برق، در انتقال آب به شهر تهران نیز نقش مهمی ایفا می‌کند.
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ میانگین امتیازات: ۴.۷ / ۵. تعداد امتیازات: ۱۳۳ به این خبر امتیاز دهید

۰/۵

(۰ نظر)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا