اجتماعیاقتصادیبازاربازار پول و ارزبانک، بورس و بیمهدسته‌بندی نشدهفرهنگی و هنریفناوری اطلاعات

نمی‌دانیم بعد از چند دقیقه چگونه رای یک سوم برای تصویب وزارت بازرگانی را گرفتند؟!



نمی‌دانیم بعد از چند دقیقه چگونه رای یک سوم برای تصویب وزارت بازرگانی را گرفتند؟!



به گزارش دانستنی اقتصاد؛ غلامرضا نوری قزلجه، عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی درباره روند تصویب لایحه تشکیل وزارت بازرگانی و انتقاداتی که به این تصویب صورت گرفته، گفت: تصویب لایحه تشکیل وزارت بازرگانی به طور قطع نیازمند دو سوم آرا نمایندگان مجلس بود و تشکیل وزارت بازرگانی بر  خلاف آئین‌نامه انجام شد و اصلاح تصویب این لایحه با یک سوم آرا نمایندگان درست نبود.

وی در ادامه بیان کرد:حتی تا چند دقیقه قبل از رای‌گیری هیات رئیسه هم معتقد بود تصویب این طرح نیازمند دو سوم آرا است ولی بعد از چند دقیقه نمی‌دانیم چه اتفاقی افتاد که رای یک سوم برای تصویب وزارت بازرگانی گرفتند.

این نماینده مجلس یازدهم ادامه داد: همه متوجه عواقبی که این لایحه می‌تواند در مدیریت دولت و اقتصاد کشور داشته باشد، شده‌اند و به همین دلیل بحث مسکوت ماندن لایحه تشکیل وزارت بازرگانی مطرح شده است.

این نماینده مجلس یازدهم که جز ۳۰ نماینده امضاکننده نامه مسکوت ماندن لایحه تشکیل وزارت بازرگانی است، خاطرنشان کرد: به احتمال قوی این لایحه مسکوت خواهد شد زیرا یک به هم ریختگی در شرایط اقتصادی کشور ایجاد خواهد کرد. دولت در حال حاضر همین که بتواند شرایط موجود را مدیریت کند کار بزرگی کرده است و اصلا لزومی ندارد که ساختار جدید درست کند.

نوری قزلجه با تاکید بر  اینکه توان دولت اداره وزارتخانه‌های بیشتر نیست، افزود: برای مسکوت ماندن لایحه تشکیل وزارت بازرگانی باید رای‌گیری مجدد انجام شود ولی زمان مسکوت ماندن مشخص نیست.





نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا