اقتصادیانرژی

نفت می خواهید با شرکت های ایرانی همکار شوید

دانستنی آنلاین: خروج ترامپ از برجام روی تعاملات نفتی ایران با دیگر کشورها سایه انداخت و باعث شد زیرشاخه‌های مختلف نفت به‌دنبال پیدا کردن راهکاری برای تدام این ارتباط باشند. در این راستا انجمن سازندگان تجهیزان صنعت نفت نیز پیشنهادی مطرح کرد مبنی بر اینکه شرکت‌های کوچک و متوسط ایرانی با شرکت‌های کوچک و متوسط منطقه و اروپا جوینت شوند.

به گزارش پایگاه خبری دانستنی آنلاین، سیروس تالاری، رئیس هیأت مدیره انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت، به ایسنا گفت: در حال حاضر اقدامات وسیعی را در انجمن سازندگان تجهیزات نفت دنبال می‌کنیم که اگر به نتیجه برسد می‌توانیم در سطح بین‌المللی تبادل اطلاعات داشته باشیم.

وی با بیان اینکه بخش یونیدو سازمان ملل ساختاری را تعریف کرده که بر اساس آن می‌توان یک زنجیره یا خوشه تبادل اطلاعات را در سطح بین‌المللی به وجود آورد، اظهار کرد: این طرح به منظور رونق و توسعه فرایندی و پایدار صنایع کوچک و متوسط در سطح بین الملل به وجود آمده است.

به گفته رئیس هیأت مدیره انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت در ایران صنعتگران نفت، گاز و پتروشیمی عملاً این خوشه‌ها و زنجیره‌ها را در داخل کشور ایجاد کردند و طی سالیان گذشته از آن استفاده می‌کنند برای مثال انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ۸۰۰ عضو دارد که در داخل کشور تجهیزات را تأمین می‌کنند و در اختیار صنعت نفت و پتروشیمی قرار می‌دهند.

تالاری با تاکید به این مساله که عملاً ساختارهای خوشه‌ای داخل کشور صورت پذیرفته است، تاکید کرد: اگر ما بتوانیم این ساختار را طراحی و اجرا کنیم عملاً این خوشه‌ها را در سطح بین المللی تعمیم داده‌ایم که هم می‌توانند به صورت معاملات نقدی و یا پایا پا با کالا کار کنند.

وی تاکید کرد: اکنون در حال تصویب این طرح هستیم تا از طریق سازمان یونیدو پیش برویم و این پیمان را بین صنعتگران داخل و شرکت‌های کوچک منطقه‌ای و بین المللی به خصوص اروپا ایجاد کنیم که این موضوع نیز منحصر به ۱۱۰ شرکت نمی‌شود چراکه در سطح اروپا شرکت‌های متوسط و کوچک بسیاری وجود دارد که اگر این طرح اجرایی شود می‌توان اقدامات بزرگی را انجام داد.

رئیس هیأت مدیره انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت تصریح کرد: این ۱۱۰ شرکت در واقع شرکت‌هایی هستند که از قبل شناسایی شدند و در زمینه نفتی نیز فعال هستند ولی عملاً در صورت اجرا شدن این طرح محدود به این تعداد شرکت نخواهیم بود.

تالاری افزود: چند روز پیش جلسه‌ای را با یکی از سفارتخانه‌های کشورهای مهم اروپایی داشتیم که آنها نیز از این طرح استقبال کردند و اگر این طرح نهایی شود با بخش‌های اختصاصی سفارتخانه‌های اروپایی در داخل کشور ارتباط برقرار خواهیم کرد و شرایط را برای ورود شرکت‌های خارجی به این سامانه یا به این شبکه زنجیره تعمیم می‌دهیم که بتوانیم با آنها کار کنیم.

انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت پیش از این از آمادگی ۱۱۰ شرکت کوچک و متوسط اروپایی برای همکاری با شرکت‌های ایرانی خبر داده و اعلام کرده بود انجمن با همکاری اتاق تهران در تلاش است از تعدادی از شرکت‌های کوچک و متوسط اروپایی دعوت کند به تهران بیایند و سمیناری تشکیل دهیم که این شرکت‌ها با شرکت‌های ایرانی مذاکره کنند و همکاری بین شرکت‌ها آغاز شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا