اقتصادی

پروازهای چارتری لغو می‌شوند

دانستنی اقتصاد: مهم‌ترین علت کمبود بلیت به گفته مسئولان سازمان هواپیمایی کشوری، ظرفیت پایین ناوگان است.
به گزارش دانستنی اقتصاد؛ موضوع بلیت‌های هواپیما، کمبود بلیت و قیمت‌های نامتعارفی که از سوی مرجع رسمی ایرلاین‌ها به فروش می‌رود یا سایت‌های فروش آنلاین که به خرید و فروش بلیت‌های چارتری اقدام می‌کنند، در ماه‌های گذشته خبرساز بوده است. البته یکی از مهم‌ترین علت کمبود بلیت به گفته مسئولان سازمان هواپیمایی کشوری، ظرفیت پایین ناوگان است.
با توجه به وضعیت نابسامان بلیت، از یک سو گران‌فروشی سایت‌های فروش بلیت و از سوی دیگر کمبود بلیت هواپیما، اوایل خردادماه بود که سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد پروازهای چارتری از تهران به شش مقصد پرتردد و بالعکس (مشهد، اصفهان، شیراز، اهواز، بندرعباس و تبریز) لغو خواهد شد.
در این خصوص محمد محمدی‌بخش –رئیس سازمان هواپیمایی کشوری– به‌تازگی درباره علت کمبود بلیت هواپیما و طولانی شدن روند انتظار برای تهیه بلیت توضیح داد: در سه ماه ابتدایی سال جاری، تعداد ناوگان ما بیشتر شده، ‌مسیرهای پروازی ما بیشتر شده، پوشش منطقه‌ای ما بیشتر شده، در عین حال پرواز به هر دلیلی به سبد خانوار اضافه شده، ایمنی پرواز، آسانی، قیمت مناسب پرواز از جمله این دلایل است که مردم از روش پرواز برای سفرهایشان اقبال کردند و به همین دلیل مدت زمان انتظار برای تامین بلیت هواپیما طولانی‌تر شده است.
باید بساط سوداگری بلیت هواپیما جمع شود
همچنین مهرداد بذرپاش -وزیر راه و شهرسازی- امروز در حیاط دولت، درباره مشکلات موجود در پیدا کردن و خریدن بلیت هواپیما بیان کرد: طبق اعلام سازمان هواپیمایی کشوری، تعداد پروازها کاهش پیدا نکرده، ما در جلساتی که با سازمان هواپیمایی کشوری داشتیم، مهلتی به آنها و شرکت فرودگاه‌ها دادیم و گفتیم که باید بساط سوداگری جمع شود.
وی با بیان اینکه شرکت‌های هواپیمایی متضرر اصلی بازار سوداگرانه می‌شوند، افزود: زمانی که بلیت با قیمت بیشتر در بازارهای غیررسمی فروخته می‌شود، این پول‌ها نصیب شرکت‌های هواپیمایی نمی‌شود و واسطه‌ها از آن بهره می‌برند؛ یکی از اصلی‌ترین نقاط هدف ما هم این است که بساط سوداگری را برچیدن است.
وزیر راه و شهرسازی یک از دلایل سوداگری را مجوزهای غیرموجه چارتری دانست و گفت: دستور دادم که سازمان هواپیمایی کشوری، پروازهای چارتری تا اطلاع ثانوی لغو شود تا آرامش به بازار بلیت برگردد.
البته در برخی مسیرهایی که پرسنل سکوهاو شرکت‌های نفتی رفت‌و آمد دارند، درخواست پرواز چارتری داشتند که باید به صورت موردی حل شود؛ اما بساط چارتری تا زمانی که وضع بلیت به آرامش برسد، باید تعطیل شود و ما اینگونه نباید مردم را در سختی قرار دهیم. سازمان هواپیمایی هم باید ورود مستقیم‌تری به فروش بلیت داشته باشد و بلیت با نرخ  مصوب به فروش برسد.
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ میانگین امتیازات: ۴ / ۵. تعداد امتیازات: ۱۰۷ به این خبر امتیاز دهید

۰/۵

(۰ نظر)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا