اجتماعیاقتصادیبازاربازار پول و ارزبانک، بورس و بیمهدسته‌بندی نشدهفرهنگی و هنریفناوری اطلاعات

علی‌آبادی به شرط آنکه صمت تفکیک نشود، بر مسند کار نشست / نباید چنین برخوردی با وزیر صمت شود



علی‌آبادی به شرط آنکه صمت تفکیک نشود، بر مسند کار نشست / نباید چنین برخوردی با وزیر صمت شود



به گزارش دانستنی اقتصاد؛ فریدون عباسی، نماینده کازرون در گفت‌وگو با دانستنی اقتصاد گفت: با این توضیحات، لایحه زودتر از موعد وارد صحن شد و متاسفانه وزیر صمت در جلسه نبود که صحبت کند. از طرفی برخی استدلال می‌کنند که این موضوع به ساختار برمی‌گردد و به کمیسیون صنایع مربوط نمی‌شود و نیاز بود که کمیسیون اجتماعی روی موضوع اظهارنظر می‌کرد و نکته جالب این بود که از طرف دولت، آقای دهقان که معاون حقوقی رییس جمهور هستند برای دفاع از لایحه وارد مجلس شد، چون ایشان هم تسلط به قوانین داشتند و سوابق ادغام و تفکیک‌ها را خوب می‌دانستند و هم چون جایگاه خوبی در بین نمایندگان دارند، از این‌رو توانستند موافقت مجلس را با لایحه بگیرند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: به هر حال بهتر بود که در این موضوع مهم، حتماً کمیسیون صنایع و حتی کمیسیون کشاورزی به واسطه اینکه برخی وظایف در گذشته از وزارت صمت گرفته و به وزارت کشاورزی داده بودند، نظر می‌دادند.

عباسی اظهار داشت: دو سال به پایان دولت سیزدهم باقی مانده است و دولتمردان باید فکرشان متمرکز بر حل مشکلات معیشتی مردم باشد. یعنی دولت باید روی چگونگی تولید حداکثری کشور فکر کند. از این‌رو تغییر ساختار آن هم در این شرایط به نفع دولت نیست. به باور من بهتر بود که به جای این نوع تفکیک وزارت صمت، کار نرم‌افزاری در داخل دولت می‌شد و اختیارات را به وزیر صمت می‌دادند و می‌گفتند چون تفکیک به صلاح است، این را شما به صورت سیستمی انجام دهید، نه به این روش فعلی.

وی در ادامه بیان کرد: در روش نرم‌افزاری، می‌توانستیم همه موضوعات را درنظر و آماده می‌کردیم، یعنی سازمان امور استخدامی می‌توانست آماده می‌شد که پست‌ها را مشخص کند و از طرفی، بودجه لازم معین می‌شد، یعنی ساز و کار تعیین بودجه برای وزارت بازرگانی لحاظ می‌شد؛ دقیقاً مثل کاری که دولت در زمان ایجاد شهرستان‌های جدید انجام می‌دهد.

نماینده کازرون گفت: زیرساخت‌های دولت در حال حاضر برای تشکیل وزارت بازرگانی آماده نیست و از طرفی در شرایط فعلی نباید چنین برخوردی با وزیر صمت فعلی می‌شد، چون من از آقای علی‌آبادی، وزیر صمت پرسیدم و ایشان گفتند با وضعیتی که وزارت صمت داشت و قرار نیست تفکیک شود، بر مسند کار نشستم. یعنی وزیر صمت به جای اینکه عمده فکر و ذکرش متمرکز بر تولید، مهار تورم و نظارت بر بازار باشد، حالا باید به تفکیک فکر کند. این کار به نفع دولت نبود و به نظرم این روند به خاطر عدم انسجام مدیریت در دولت رقم خورد.





نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا