اجتماعیاقتصادیدسته‌بندی نشدهفرهنگی و هنریفناوری اطلاعات

صنعت هسته‌ای وزن سیاسی و بین‌المللی ایران را سنگین کرد

به گزارش دانستنی اقتصاد، آیت‌الله کاظم صدیقی خطیب نماز جمعه تهران در خطبه‌های نماز جمعه این هفته پایتخت که در محل دانشگاه تهران برگزار شد، با بیان اینکه، تقوا؛ وصیت انبیا به امت است، گفت: شما مهمانان خدا و همه بندگان حق تعالی و نفس خود را به رعایت تقوای الهی دعوت می‌کنم.

وی ادامه داد: وصیت همه انبیا به امتشان رعایت تقوا بوده است.

خطیب نماز جمعه تهران افزود: تقوا سپر، سنگر و زره است. یاد خدا دل را زنده نگه می‌دارد و انسان با تقوا کسی است که وقتی شیطان سر راه او قرار می‌گیرند با راه خدا از خطر او در امان می‌مانند.

صدیقی بیان کرد: کسانی که اهل تقوا هستند، غفلت نمی‌کنند و با خدا زندگی می‌کنند همواره خود را به خدا وابسته می‌دانند.

وی تصریح کرد: تقاضای ما از خداوند این است که ما را به صراط مستقیم که دین خدا، بندگی خدا است، هدایت کند که همه اینها در وجود انسان کامل یعنی امامان قرار دارد.

خطیب نماز جمعه تهران افزود: اگر امت اسلامی و جمعیت قرآنی سبک زندگی شأن را با تقوا و طهارت همراه کنند خداوند طبق وعده خود تاکید کرده که درهای برکات را از آسمان و زمین به روی آنها مفتوح می‌کنیم.

وی با اشاره به ماه ذی‌القَعده، یادآور شد: ذی‌القَعده ماه خاصی است و برای روزهای یکشنبه ذی‌القَعده روز خاص توبه است، که به آن تأکید شده است و در روز قیامت خداوند متعال از انسان‌های توبه کننده راضی است.

حجت الاسلام صدیقی با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با مسئولان انرژی هسته‌ای، گفت: رهبر انقلاب بر صنعت هسته‌ای اهتمام بسیاری دارند و آن‌را جزو بسترهای رفاه و عزت می‌دانند.

وی گفت: رهبری در نمایشگاه صنعت هسته‌ای به مدت یک ساعت وقت گذاشته و از آن بازدید کردند.

خطیب نماز جمعه تهران خاطرنشان کرد: نکته اول در اهمیت صنعت هسته‌ای اینکه فراورده‌های هسته‌ای از نظر تنوع با جای جای زندگی ما می‌تواند مرتبط باشد که مواردی از آن‌را رهبری بیان کردند.

حجت الاسلام صدیقی ادامه داد: مسئله پزشکی هسته‌ای در مسئله درمان و تشخیص سرطان بسیار حائز اهمیت است.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به فرا رسیدن اعیاد قربان و غدیر و شهادت جواد الائمه در پایان ماه ذی‌القَعده گفت: ایشان علم هدایت خاصه در میان شیعه است و اولین امامی است که در کودکی شامل ولایت خاصه شد.

صدیقی بیان کرد: یکی از نتایج صنعت هسته‌ای، اکتشاف است. ما در زیرزمین منابع نفتی و گازی داریم ولی اینکه بفهمیم در کجای کشور این منابع را داریم مهم است که دستاوردهای هسته‌ای این است که هواپیمایی داریم که با صنعت هسته‌ای ۱۵ کیلومتر زیر زمین را نشان می‌دهد که در کجا معادن و مخازن زیرزمینی داریم. امیدواریم با راه افتادن این ابزارهای جدید، وسیله رفاه مردم ما رو به توسعه باشد.

وی افزود: نکته دیگر آب شیرین کن است؛ به خصوص که ما در زمینه آب آشامیدنی مشکلات جدی در کشور داریم، صنعت هسته‌ای توانسته در بوشهر و برخی جاهای دیگر آب دریا را برای نوشیدن آماده کند؛ مسأله دیگر که در امور زندگی مردم مهم است، مسأله پزشکی است؛ صنعت هسته‌ای در زمینه‌های تشخیص و درمان و تولید دارو، ۵۰ فرآورده تاکنون به بازار ارائه کرده است.

حجت الاسلام صدیقی اظهار کرد: اکثریت دانشمندان هسته‌ای ما بین ۳۰ تا ۳۵ سال هستند و همگی متدین و انقلابی‌اند و در بین آنها چهره‌هایی که نمازشب خوان بودند مانند شهدای هسته‌ای، را هم داشتیم؛ یک مسئولی می‌گفت همه ۲۷ نفر دست اندرکار یکی از بخش‌های هسته‌ای نماز شب خوان هستند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه صنعت هسته‌ای وزن سیاسی و بین‌المللی ما را سنگین کرد، یادآور شد: امروز در جهان جزو کشورهای پیشرفته در فناوری و صنعت و هسته‌ای و دفاعی و نظامی و سایر ابعاد هستیم و ابرقدرتیم که با ساخت موشک فتاح چهارمین قدرت نظامی هستیم.

حجت الاسلام صدیقی گفت: پول ملی در حال پیدا کردن اعتبارات جدید است و بخشی از این مربوط به احیای کارگاه‌های تعطیل و نیمه‌تعطیل بود و دوم، از جانب دپیلماسی اقتصادی است که نتیجه سیاست دولت درباره همسایگان و سایر کشورهاست.

وی تاکید کرد: امروز عربستان و کشورهایی که با ما فاصله داشتند به این نتیجه رسیدند که ایران برای همسایه‌ها هم امنیت، عزت، قدرت است و با وجود پیوستن آن‌ها به ایران نیازی به حضور بیگانگان در منطقه نداریم و عوامل بیگانه و خصوصاً آمریکایی‌ها باید به این نتیجه رسیده باشند جایی در منطقه ندارند و باید هرچه زودتر گور خودشان را گم کنند.

خطیب نماز جمعه تهران در پایان خاطرنشان کرد: در دولت سیزدهم مشکلات و ناترازی‌هایی بود و هنوز هم مشکلاتی وجود دارد اما از روزی که رئیس جمهور جهادی و ولایت مدار ما پرچم جهاد را در دست گرفته و همواره از این سنگر به آن سنگر رفته و دیپلماسی همسایگی و سفرهای خارجی از جمله سفر به اندونزی و آمریکای لاتین که یک‌زمانی حیاط خلوت آمریکا بوده را در دستور کار قرار داد، پیام‌های بسیاری به همراه داشت، این مشکل هموار تر شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا