اقتصادی

ارزش سهام سامسونگ ۴.۴ درصد صعود کرد

دانستنی اقتصاد: سامسونگ در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۳، با افت ۱۳ درصدی فروش روبه رو بوده است.
به گزارش دانستنی اقتصاد؛ نتایج مالی مقدماتی سامسونگ الکترونیکس نشان داد درآمد عملیاتی این شرکت به حدود ۲.۴ تریلیون وون (۱.۸ میلیارد دلار) کاهش یافت که نتیجه کاهش ۱۳ درصدی فروش در سه ماهه سوم بود. این آمار مطابق با برآوردهای تحلیلگران بود و بهبود از سقوط ۹۵ درصدی درآمد در سه ماهه دوم را منعکس کرد.
در پی انتشار این گزارش، ارزش سهام سامسونگ ۴.۴ درصد صعود کرد. بعضی از سرمایه گذاران گفتند کاهش ۷۸ درصدی درآمد سامسونگ، بهتر از تصور آنها بود. بزرگترین شرکت کره جنوبی به همراه رقیبان کوچکترش شامل اس کی هاینیکس و میکرون تکنولوژی، با رکود صنعت دست و پنجه نرم می‌کند. مشتریان اصلی این شرکت که سازندگان رایانه‌های شخصی و تلفن‌های هوشمند هستند، به دلیل تقاضای ضعیف برای دستگاه‌هایشان و انبار کردن تراشه، سفارش خریدشان را کاهش داده اند.
گزارش مالی سامسونگ چند روز پس از آن منتشر شد که آمریکا به این شرکت و اس کی هاینس، مجوز صادر کرد و این شرکت‌های کره ای اکنون می‌توانند فعالیت‌های تولید تراشه در چین را توسعه دهند. با این مجوز، بخشی از ابهامات مربوط به این دو شرکت تولیدکننده تراشه حافظه، رفع شد و آنها اکنون می‌توانند در بزرگترین حوزه تراشه جهان فعالیت کرده و سرمایه گذاری بلندمدت انجام دهند.
وضعیت سامسونگ به دلیل موقعیت برتر این شرکت در حوزه تراشه، محصولات الکترونیکی و تلفن‌های هوشمند، معیاری برای ارزیابی صنعت فناوری است. این شرکت که بزرگترین سازنده تلفن هوشمند در جهان است، نسل پنجم گوشی‌های تاشوی خود را معرفی کرده و از فروش قوی در بخش گوشی‌های تاشو برخوردار بوده است.
بر اساس گزارش رویترز، این شرکت در اواخر اکتبر، جزئیات مفصل‌تری درباره درآمدهای خود ارائه خواهد کرد. سامسونگ پیش‌تر گفته بود انتظار دارد فروش این شرکت در نیمه دوم امسال، بهبود پیدا کند.
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ میانگین امتیازات: ۴.۹ / ۵. تعداد امتیازات: ۱۱۹ به این خبر امتیاز دهید

۰/۵

(۰ نظر)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا