اجتماعیاقتصادیبازاربازار پول و ارزبانک، بورس و بیمهدسته‌بندی نشدهفرهنگی و هنریفناوری اطلاعات

صلاح نیست وزارت بازرگانی تشکیل شود / بخش های مرتبط دولت باید ادغام شوند



صلاح نیست وزارت بازرگانی تشکیل شود / بخش های مرتبط دولت باید ادغام شوند



دانستنی اقتصاد ـ فاطمه جوادی؛ حمیدرضا صالحی، عضو اتاق بازرگانی تهران در گفتگو با دانستنی اقتصاد درخصوص احیای وزارت بازرگانی گفت: مخالف تفکیک وزارت صمت هستم، باید به سمتی حرکتی کنیم که دولت کوچک و سهمش در اقتصاد کمتر شود و بیشتر به سمت رگولاتوری حرکت کند، بنابراین صلاح نیست که وزارتخانه‌ای به نام بازرگانی تشکیل شود.

صالحی افزود: اگر می‌خواهیم در مسیر توسعه حرکت کنیم باید بپذیریم که بسیاری از بخش‌های دولت که با هم مرتبط هستند، ادغام شوند. بازرگانی، صادرات و تولید با هم مرتبط‌ اند و باید ادغام شوند.

وی ادامه داد: مسئله اصلی استراتژی است، باید برنامه بلندمدت ۱۰ و یا ۱۵ ساله داشته باشیم که در بحث واردات، صنعت و بازرگانی می‌خواهیم چه کار کنیم. برای مثال اگر هدف توسعه صادرات است باید بررسی کنیم که مشکلات و موانع صادرات چیست و آنها را رفع کنیم. ضمن این که بسیاری از کارها باید بیرون از وزارتخانه انجام شود و فقط بسترسازی توسط دولت صورت گیرد.

عضو اتاق بازرگانی تهران گفت: اگر قرار است وزارتخانه‌ای به نام بازرگانی هم بحث واردات و هم صادرات را دنبال کند، در همین وزارت صمت باید وزیری در راس قرار بگیرد که توان این کار را داشته باشد و بتواند خروجی‌های خوبی را در این زمینه فراهم کند. نباید سازمان و وزارتخانه جدیدی درست کنیم و بعد شاهد درگیری باشیم.





نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا