شرکت هامسئولیت اجتماعی

سومین دوره جشنواره روابط عمومی و مسئولیت اجتماعی (برند خوب) برگزار شد+ تصاویر

دانستنی اقتصاد: سومین دوره جشنواره روابط عمومی و مسئولیت اجتماعی (برند خوب) عصر روز سه شنبه ۷ شهریور، با حضور روابط عمومی سازمان ها و شرکت های پیشرو در زمینه مسئولیت اجتماعی، علی دارابی، قائم‌مقام وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و سکینه سادات پاد، دستیار رئیس جمهور در حوزه حقوق و آزادی های اجتماعی،  در مرکز همایش های بین المللی صداوسیما برگزار شد.

به گزارش دانستنی اقتصاد؛در این مراسم، هوشمند سفیدی دبیر جشنواره و رئیس خانه روابط عمومی ایران، با تاکید بر اهمیت روابط عمومی و مسئولیت اجتماعی بیان کرد: با توجه به اهمیت و کارکردهای ارتباطی،  در این دوران نمی توان جامعه، سازمان و یا شرکتی را بی نیاز از روابط عمومی تصور کرد همچنین نباید نسبت به تعهد و مسئولیت نهادهای تجاری، اقتصادی و سیاسی، نسبت به جامعه اغماض کرد؛ واقعیت این است که جامعه امروز هم به روابط عمومی  و هم به مسئولیت اجتماعی نیاز جدی دارد.

رئیس خانه روابط عمومی ایران گفت: در حکمرانی خوب، چهار شاخص مشارکت، قانون گرایی، شفافیت و پاسخگویی وجود دارد که نشانگر مدیریت و فرمانروایی خوب است؛ شرکت ها، سازمان ها و برندهایی که آن ها را در قالب مسئولیت اجتماعی تحقق می بخشند، به واقع برندهای خوب هستند.

وی جاطرنشان کرد: هدف جشنواره روابط عمومی و مسئولیت اجتماعی ارتباط محور را تأکید بر اهمیت شاخص های ارتباطی در تحقق مسئولیت اجتماعی و غنی سازی آن با استفاده از ابزارهای ارتباطی دانست.

در ادامه مراسم، پیام  آنه گرت آبارزوا رئیس انجمن بین المللی روابط عمومی به شرح زیر قرائت شد:

به عنوان رئیس انجمن بین المللی روابط عمومی در سال ۲۰۲۳، به “موسسه روابط عمومی آرمان” و نشریه علمی – تخصصی “تحقیقات روابط عمومی” برای برگزاری جشنواره مهم تحت عنوان “روابط عمومی و مسئولیت اجتماعی” تبریک عرض می‌کنم. بسیار خرسندم که به دنبال نامه اینجانب به “موسسه روابط عمومی آرمان” در فوریه ۲۰۲۳، کنفرانس روابط عمومی و مسئولیت اجتماعی امسال آن موسسه با تاکید بر اجرایی کردن کد اخلاقی و دستورالعمل ارتباطات تغییرات آب و هوایی انجمن بین المللی روابط عمومی برگزار می شود.

توصیه من به مسئولان این است که مسئولیت اجتماعی خود در این حوزه اجرا کنند و برنامه ریزی های جدیدی را در این زمینه را انجام دهند. آنچه را که ما باید ایجاد کنیم، یک اقتصاد و یک جامعه موفق و طبیعت سالم است. به ایده تغییر و استفاده از ابداعات برای ایجاد یک برنامه جدید اهتمام بورزیم و برای ایجاد پایداری، باید مطمئن شویم که اقدامات ما، تأثیرات مثبت در پی داشته است. از یاد نبریم که توسعه اقتصادی نباید به تخریب محیطی را همراه داشته باشد و پیشرفت اقتصادی نباید تأثیرات منفی در جامعه ایجاد کند. همچنین باور کنیم که بدون کاربرد روابط عمومی و ابزارهای ارتباطی، تحقق این هدف ممکن نیست و مسئولیت اجتماعی و روابط عمومی در کنار هم و با هم می توانند اهداف مذکور را تأمین کنند.

“انجمن بین المللی روابط عمومی” ضمن تشکر از سازمانهایی که کد اخلاقی و دستورالعمل ارتباطات تغییرات آب و هوایی را می پذیرند، در راستای تقدیر از این سازمانها، “تقدیرنامه و گواهی اهتمام به کار” را صادر کرده است که مفتخر است از طریق برگزارکنندگان این رویداد تقدیم شما عزیزان می شود.

مشاور و دستیار رئیس جمهور و مسئول پیگیری حقوق و آزادی های اجتماعی با تاکید بر اهمیت روابط عمومی و مسئولیت اجتماعی طی سخنانی گفت: امروز روابط عمومی و مسئولیت اجتماعی، هر دو به شخصیت واقعی شهروندی تبدیل شده اند.

سکینه سادات پاد بیان کرد: من خودم را وکیل مردم می دانم و به حقوق شهروندی و قانونی مردم فکر می کنم، یکی از حقوق مردم، شفافیت است و این حق با ایجاد اتاق شیشه ای از طریق روابط عمومی ممکن است، از این‌رو، روابط عمومی را تبلور ظهور آزادی های اجتماعی می دانم و باید نقش روابط عمومی ها را در ارتقای حقوق شهروندی، امیدآفرینی و اشتیاق در مردم جدی گرفت.

وی ادامه داد: روابط عمومی باید به سمت شنیدن حرکت کند تا گفتن و این به نفع ذی نفعان است تا صدای آنان شنیده شود.

در ادامه مراسم، علی دارابی، قام مقام وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، با اشاره به ارتباط روابط عمومی‌ و مسئولیت اجتماعی به ارائه توصیه‌های کاربردی و تشریح هفت‌گانه کلیدی استاندارد مسئولیت ­پذیری اجتماعی در روابط عمومی پرداخت.

وی با مروری بر سیر تحولات انقلاب صنعتی و ارتباط آن با صنعت اطلاعات، بیان کرد: جهان پس از این انقلاب‌ها، شاهد تلاقی گیج‌کننده­ فناوری­‌های نوپدیدی از جمله اینترنت اشیا، خودروهای بدون سرنشین، مهندسی ژنتیک و نمونه اخیر آن Chat GPT  است.

دارابی گفت: گسترش سهمگین هوش مصنوعی در انجام ماهرانه انواع فعالیت ­های انسانی با توجه به اتصال آنها به اطلاعات جهانی و تبعیت و یادگیری از الگوریتم­‌های تعیین شده، پدیده­‌هایی چون کشف دارو و فرمول­‌های جدید را توسط آنها رقم زده است.

دارابی به کتاب سه جلدی «عصر اطلاعات: ظهور جامعه شبکه­‌ای، قدرت هویت و پایان هزاره» اشاره کرد و گفت: امانوئل کاستلز استاد جامعه‌شناسی و برنامه­‌ریزی دانشگاه کالیفرنیا در این کتاب به تحلیل جامع پس از انقلاب اطلاعات می­‌پردازد و جامعه موجود در عصر اطلاعات را تحت عنوان «جامعه شبکه‌­ای» معرفی می‌­کند که همه جهان به‌صورت شبکه­‌ای بدل شده است که با ظهور اصطلاحاتی چون واقعیت مجازی، متاورس، سایبورگ و بارگذاری ذهن، مرزهای واقعیت به کلی از هم گسسته شده است.

وی به اهمیت نقش روابط عمومی‌ها و مسئولیت اجتماعی آنها اشاره کرد و افزود: فناوری­‌های نوین بر سبک زندگی، حتی نوع تفکر و نگرش به جهان هستی تأثیرگذار شده است. ما از روابط عمومی‌­های اولیه با کار ویژه‌هایی که برای اطلاع‌­رسانی، پل ارتباطی، انجام تبلیغات، تسهیل دسترسی مردم به مسئولان بوده است سالیان زیادی فاصله گرفته­‌ایم.

قام مقام وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ادامه داد: اگر مسئولیت اجتماعی را یک چارچوب اخلاقی بدانیم که فرد یا سازمان نسبت به مسائل اجتماعی، فرهنگی و محیط کار و زندگی برای نفع عمومی بکار می­‌بندد تا علاوه بر آنکه سود و فایده سازمانی را بدست آورند در خدمت‌­رسانی عمومی هم نقش‌آفرین باشند. روابط عمومی­‌ها نیز برای آنکه بتوانند نهادها یا اشخاص را در حوزه مسئولیت اجتماعی به نفع سازمان و حوزه کار خود فعال کنند باید اصول هفت گانه کلیدی استاندارد مسئولیت‌­پذیری اجتماعی را نیک بدانند.

دارابی با اشاره به اینکه روابط عمومی‌­ها باید درک خوبی از عصر و زمانه داشته باشند، افزود: آنها باید فرزند زمان خویش باشند. تحولات فناوری‌­ها را بدانند. دوره­‌های آموزشی لازم را دیده باشند. چرا که روابط عمومی باید بر پایه خرد، علم، دانش و آگاهی حرکت کند. این چنین روابط عمومی می­‌تواند موفق و سربلند باشد.

در پایان این مراسم از برندهای خوب در سه بخش معرفی شدند و ار آن ها تجلیل شد:

الف-حامیان سومین دوره جشنواره مسئولیت اجتماعی و روابط عمومی ۱۴۰۲:

۱) کانون تبلیغات نقش و نگار پوپک

۲) رسانه مسئولیت اجتماعی

۳) خانه صنعت، معدن و تجارت

ب-برگزیدگان سومین دوره جشنواره مسئولیت اجتماعی ۱۴۰۲: (سفیر مسئولیت اجتماعی)

۱) محمدرضا موثقی نیا، معاون وزیر صمت و رییس هیئت عامل ایمیدرو

۲) علی امرایی، مدیرعامل شرکت فولاد سنگان

۳) امین ابراهیمی، مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان

۴)آیت اله ابراهیمی، مدیرعامل بانک سپه

۵) مهندس آرش کردی، مدیرعامل شرکت توانیر

۶) مهدی جهانگیری، رئیس گروه مالی گردشگری

۷) رضا جعفری، مدیرعامل و نائب رئیس هیئت مدیره شرکت بیمه دانا

۸) طهمورث جوانبخت، مدیرعامل شرکت فولاد خراسان

۹) محمدرضا بیدخام، مدیرکل روابط عمومی شرکت مخابرات ایران

۱۰) اصغر روحی، رئیس شورای اسلامی شهر بندرامام خمینی (ره)

ج-برگزیدگان سومین دوره جشنواره مسئولیت اجتماعی ۱۴۰۲: (نشان عالی مسئولیت اجتماعی)

۱) شرکت مخابرات ایران

۲) گروه مالی گردشگری

۳) شرکت فولاد سنگان

۴) شرکت توانیر

۵) شرکت ملی صنایع مس ایران

۶) شرکت فولاد هرمزگان

۷) شرکت فولاد خراسان

۸) شرکت بیمه دانا

۹) وزارت راه و شهرسازی

۱۰) بانک سپه

۱۱) اپراتور ایرانسل

۱۲) شرکت ارتباطات سیار (همراه اول)

۱۳) سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)

۱۴) شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران

۱۵) منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس

۱۶) دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید بهشتی

۱۷) شرکت مس آذربایجان

۱۸) شهرداری بندرامام خمینی (ره)

۱۹) شرکت مس شهر بابک

۲۰) اتاق تعاون جمهوری اسلامی ایران

۲۱) شرکت مس سرچشمه

۲۲) شرکت فولاد سفیددشت چهارمحال و بختیاری

۲۳) گروه بهمن
۲۴) شرکت فولاد خوزستان

د-برگزیدگان تقدیرنامه انجمن بین المللی روابط عمومی:

۱) سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)

۲) شرکت فولاد خوزستان

۳) شرکت فولاد سنگان

۴)  بابک توسلی

۵) شرکت ارتباطات سیار (همراه اول)

۶) اپراتور ایرانسل

۷) شرکت فولاد هرمزگان

۸) شرکت بیمه دانا

۹) شرکت توانیر

۱۰) شرکت ملی صنایع مس ایران

۱۱) گروه مالی گردشگری

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا