اقتصادیبانک، بورس و بیمه

سقوط ۲۰۸۹ واحدی شاخص بورس

دانستنی آنلاین: امروز٬ شنبه ٬ آغازین رو هفته تالار بورس تهران با افت ۲۰۸۹ واحدی روبرو بود و بازار بورس در تراز ۲۲۲ هزار و ۳۷۸ واحدی کار خود را پایان داد.

به گزارش پایگاه خبری دانستنی آنلاین٬ امروز قیمت بیشتر سهم‌ها با افت مواجه شد و شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس تهران از ابتدای بازگشایی ساعت معاملات با شیب نسبتاً زیادی افت کرد و تقریباً در نیم ساعت ابتدای دادوستدها تقریباً تا تراز ۲۲۱ هزار و ۳۴۰ واحدی پایین آمد. در ادامه با رشد آرامی مواجه شد و در نهایت نسبت به آخرین روز معاملاتی هفته گذشته ۲۰۸۹ واحد افت کرد و در تراز ۲۲۲ هزار و ۳۸۷ واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل هم وزن نیز با ۱۳۲ واحد افت تا رقم ۵۱ هزار و ۱۳۲ واحد پایین رفت.

شاخص آزاد شناور نیز با ۲۸۲۱ واحد کاهش رقم ۲۵۱ هزار و ۳۶۱ واحد را تجربه کرد و شاخص‌های بازار اول و دوم هر کدام ۱۹۴۷ و ۲۲۶۴ واحد افت کردند. فولاد مبارکه اصفهان امروز نیز از شرکت‌هایی بود که در نوسانات شاخص کل بازار سهم زیادی داشت و معاملات سهام این شرکت به تنهایی ۳۷۵ واحد شاخص کل را کاهش داد. همچنین ملی صنایع مس ایران، معدنی و صنعتی گل‌گهر و سرمایه‌گذاری نفت، گاز و پتروشیمی تأمین هر کدام به ترتیب ۳۵۴، ۱۵۹ و ۱۵۱ واحد تأثیر کاهشی روی بازار سهم داشت.

امروز در گروه خودرو بر ساخت قطعاً حجم معاملات به یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون سهم رسید و ارزش معاملات این گروه رقم ۲۳۰ میلیارد تومان را پشت سر گذاشت. در این گروه قیمت سهام تعدادی از شرکت‌ها بیش از چهار درصد افت و خیز داشت اما تعدادی دیگر کمتر از دو درصد نوسان کردند.

بانکی‌ها نیز دیگر گروهی بودند که از ارزش معاملات بالایی برخوردار بودند؛ به طوری که این گروه با حجم معاملات حدود دو میلیارد سهم ارزش ۱۳۸ میلیارد تومان را پشت سر گذاشت. در این گروه بیش از نیمی از سهم‌ها نوسان قیمت کاهشی از دو درصد را تجربه کردند و تعدادی نیز توانستند بیش از سه درصد رشد قیمت را تجربه و شاهد صف‌های خرید باشند.

فلزات اساسی، محصولات شیمیایی و سیمانی‌ها امروز از جمله گروه‌هایی بودند که ارزش معاملات نسبتاً بالایی را تجربه کردند. در گروه فلزات اساسی محصولات شیمیایی و همچنین گروه سیمانی‌ها امروز با افت قیمت مواجه بودند.

ارزش معاملات بورس تهران امروز به رقم ۱,۳۱۶ میلیارد تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۵.۳ میلیارد سهم و اوراق مالی بود. همچنین تعداد معاملات این بازار به عدد ۳۲۲ هزار و ۸۸۶ نوبت رسید.

آیفکس نیز امروز با ۱۴.۷۶ واحد افت مواجه شد و به رقم ۲۷۸۵ واحدی رسید. همچنین ارزش معاملات فرابورس ایران رقم تقریبی ۷۵۶ میلیارد تومان را تجربه کرد و ارزش معاملات این بازار حجمی ۱.۳ میلیارد سهم و اوراق مالی رسید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا