اقتصادی

خودروی شماموجود نیست ماشین دیگری دریافت کنید

دانستنی اقتصاد: شرکت مدیران‌خودرو که متعهد به تحویل خودروهای آریزو ۶ و تیگو ۸ در تابستان ۱۴۰۲ شده است، به مشتری اعلام کرده نمی‌تواند به‌موقع خودروها را تحویل دهد.
به گزارش دانستنی اقتصاد؛ اخیراً تعدادی از مشتریان شرکت مدیران‌خودرو که در مرحله دوم فروش یکپارچه خودروها، متقاضی دو محصول آریزو ۷ و تیگو ۸ این شرکت بوده‌ و نوبت دریافت تابستان سال جاری داشته‌اند، در تماس با این خبرگزاری اعلام کردند که به آن‌ها در پیامکی اطلاع‌رسانی شده که این دو خودرو فعلا آماده تحویل نیست و مشتری می‌تواند به‌جای آن محصول فونیکس FX را دریافت کند.
تعدادی از این مشتریان با توجه به اختلاف قیمت این محصولات با خودروی موردنظر تمایل به این جایگزینی نداشته‌اند و عنوان کردند چرا خودرویی که در حال حاضر موجود نیست در سامانه آمده که ما به عنوان اولویتمان انتخاب کنیم؟.
از سوی دیگر در این رابطه مشتری مدعی است که نمایندگی مدیران‌خودرو به وی اعلام کرده که چنانچه تمایل به دریافت خودروی مورد نظر را نداشته باشید، بایستی انصراف دهید و نوبت شما از بین خواهد رفت که موضوع توسط شرکت مدیران‌خودرو تکذیب و تاکید شد که مشتری در برخورد با چنین موضوعی، به شرکت نمایندگی، متخلف را معرفی کند.
همچنین این شرکت مونتاژکار خودرویی، پذیرفتن پیشنهاد جایگزین کردن خودروها توسط مشتری به اجبار را رد کرده و آن را کاملا اختیاری خوانده است و در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: مشتریان با توجه به موجودی خودروی FX PREMIUM  و امکان تحویل به‌موقع این خودرو، می‌توانند از ابتدا برای دریافت این خودرو اقدام کنند. البته که هیچگونه اجباری برای مشتریان به جهت انتخاب این خودرو وجود ندارد؛ نیازی به انصراف برای مشتریانی که تمایل به دریافت خودروی FX ندارند، نبوده و نوبت آن‌ها محفوظ خواهد ماند تا هر زمان که تمایل داشتند، برای دریافت خودروی انتخابی خود (زمانی که تحویل فراهم شود) یا هر محصول از این شرکت که بخشنامه آن اطلاع‌رسانی شود، اقدام کنند.
این اتفاق در حالی افتاده است که این عرضه متعلق به طرح‌های فروش یکپارچه از طریق سامانه یکپارچه است و پس از ثبت‌نام، میزان تقاضای ثبت شده برای هر خودرو در مرحله ثبت‌نام به شرکت خودروساز داده می‌شود و براساس برنامه تولید خودرو، اولویت‌بندی مشتریان برای تحویل خودرو انجام و مشتریان منتخب به شرکت خودرویی معرفی می‌شوند؛ بنابراین شرکت مدیران‌خودرو که متعهد به تحویل خودروهای آریزو ۶ و تیگو ۸ در این زمان مقرر (تابستان ۱۴۰۲) شده است، به مشتری اعلام کرده نمی‌تواند به‌موقع خودروها را تحویل دهد؟
این عدم تحویل به‌ موقع به دو علت می‌تواند اتفاق بیفتد؛ یا شرکت نتواسته به برنامه‌ریزی تولید خودرو عمل کرده و طبق برنامه پیش برود و یا با توجه به آشفته بازار قیمت خودروهای مونتاژی که پس از قریب به چهار ماه، هنوز به سامان نرسیده و مشخص نیست با توجه به دستور رئیس جمهوری و با پیگیری معاون اول وی، پایین خواهد آمد یا شورای رقابت بر سر تصمیم خود خواهد ماند و افزایش قیمت اعمال می‌شود؟ عرضه صورت نگرفته تا در آینده با قیمت بیشتری در بازار عرضه شود.
حتی به نظر می‌رسد با تاخیر در تحویل، شاید فرصت به حداقل یک مرحله افزایش قیمت دوباره در نیمه دوم سال هم برسد و بهای خودرو بالاتر رود؛ شرکت هم طرح جایگزینی را پیشنهاد کرده که جای گلایه برای مشتری باقی نماند.
البته که همانطور که اشاره شد، قیمت آریزو ۶ و تیگو ۸ با خودروی فونیکس FX اختلاف چند ۱۰۰ میلیون تومانی دارد.
حال باید دید متقاضیان  در موعدهای مشخص شده خودروهای مورد نظر خود را تحویل می‌گیرند و یا به با دلایل ذکر شده باید پول بیشتری را برای دریافت خودروهای جایگزین بپردازند؟
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ میانگین امتیازات: ۴.۵ / ۵. تعداد امتیازات: ۱۱۲ به این خبر امتیاز دهید

۰/۵

(۰ نظر)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا