اقتصادیبانک، بورس و بیمه

کمک ۵۹۵۰۰۰۰۰۰۰۰ دلاری بانک جهانی به توسعه کشورها

دانستنی آنلاین: جدیدترین گزارش بانک جهانی نشان می‌دهد میزان کمک این بانک به کشورها برای دستیابی به نتایج بهتر توسعه تا پایان سال مالی ۲۰۱۹ منتهی به ژوئن (خرداد-تیر ۹۸) ۵۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار بوده است.

به گزارش پایگاه خبری دانستنی آنلاین٬ به نقل از ایرن ، این سرمایه‌گذاری‌ها، همراه با حمایت گروه بانک جهانی، به کشورها کمک می‌کند تا موجبات بهبود شرایط زنان و دختران، اشتغال، سرمایه انسانی، زیرساخت و شفافیت بدهی فراهم شود، میزان فقر کاهش یابد و به کشورهای آسیب پذیر و آسیب دیده کمک شود.

حمایت کشورها از بانک بین‌المللی بازسازی و توسعه در سال مالی سال جاری به ۲۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار افزایش یافته است که این رقم در سال مالی گذشته ۲۳ میلیارد دلار بود.

در سال مالی جاری، بانک بین المللی بازسازی و توسعه اقداماتی را با هدف افزایش سرمایه، از جمله معرفی راهکار محدودیت وام‌دهی پایدار سالانه، صدور ۵۴ میلیارد دلار اوراق قرضه، اجرای برنامه‌های مربوط به رشد جامع و اصلاحات سیاسی را برای بهبود سطح زندگی در کشورهای با درآمد متوسط انجام داد.

بر اساس این گزارش، میزان تعهد انجمن توسعه بین‌المللی که وام‌هایی را با بهره اندک یا صفر درصد برای ۷۵ کشور فقیر دنیا اختصاص می‌دهد، در سال مالی ۲۰۱۹ حدود ۲۱ میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلار بود.

میزان تعهدات این انجمن در سال ۲۰۱۸، دستکم ۴۵ میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلار بود که در مقایسه با رقم ۳۵ میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلاری در سال ۲۰۱۷ دستکم ۳۱ درصد افزایش یافته است.

بر اساس این گزارش، بانک بین‌المللی بازسازی و توسعه و انجمن توسعه بین‌المللی برای اجرای اهداف توسعه‌ای به کشورهای مختلف کمک می‌کنند.

همچنین بانک جهانی در حال تلاش برای افزایش منابع مالی برای ایجاد اصلاحات اقتصادی، افزایش سرمایه‌گذاری خصوصی و ایجاد شغل در کشورهای در حال توسعه است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا