اقتصادی

خریدگندم از ۸ میلیون تن گذشت

دانستنی اقتصاد: مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: استان‌های فارس، خوزستان و کرمانشاه، سه استانی هستند که بیشترین رشد تولید را نیز نسبت به سال گذشته نیز داشته‌اند.
به گزارش دانستنی اقتصاد: از وزارت جهاد کشاورزی، «سید سعید راد» افزود: میزان خرید گندم در ۱۳۰ روز ابتدای سال نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته، یک میلیون و ۸۷۸ هزار تن یعنی بیش از ۳۰ درصد افزایش داشته است.
به گفته وی، در هر ۸ روز، ۴۹۸ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شده است.
مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران از استان‌های خوزستان، فارس، کرمانشاه، گلستان و کردستان که ۵۵ درصد کل گندم کشور از آن‌ها خریداری شده است به عنوان ۵ استان پیشتاز خرید گندم نام برد و افزود: استان‌های فارس، خوزستان و کرمانشاه، سه استانی هستند که بیشترین رشد تولید را نیز نسبت به سال گذشته نیز داشته‌اند.
راد با بیان اینکه خرید تضمینی گندم در استان بوشهر با حدود ۶ برابر و استان یزد با حدود ۵.۵ برابر از رشد کم‌سابقه‌ای برخوردار بوده است، تاکید کرد: بعد از این دو استان، میزان خرید تضمینی گندم در استان کهگیلویه و بویراحمد حدود ۲.۵ برابر، استان‌های البرز و فارس بیش از ۲ برابر و استان اصفهان ۲ برابر رشد داشته است.
معاون وزیر جهاد کشاورزی همچنین از واریز ۶۱ هزار و ۴۲۹ میلیارد تومان بابت تحویل گندم به حساب کشاورزان خبر داد و خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از ۵۱ درصد از مطالبات کشاورزان گندم‌کار سراسر کشور پرداخت شده که در این بین، ۷۰ تا ۹۸ درصد مطالبات گندمکاران ۱۰ استان کشور واریز شده است.
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ میانگین امتیازات: ۴.۵ / ۵. تعداد امتیازات: ۱۱۵ به این خبر امتیاز دهید

۰/۵

(۰ نظر)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا