اقتصاد کلاناقتصادی

حراج کالاهای کشف شده قاچاق

دانستنی آنلاین: دومین مراسم مزایده یا حراج فروش برخی از اموال موجود در سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی برگزار شد و در آن کالاهای سبک مانند لباس و عینک دودی تا کالاهای سنگین‌تر مانند ریل قطار به حراج گذاشته شد.

به گزارش پایگاه خبری دانستنی آنلاین، مسئولان برگزاری این مراسم با انتخاب گروه‌های کالایی از روی سامانه‌های اطلاعاتی خود و نمایش آن روی صفحه‌ای بزرگ در سالن برگزاری مراسم مزایده، به ترتیب عناوین کالاها را اعلام می‌کردند.

این اقلام در قالب بارهای قاچاقی بوده است که توقیف شده‌اند. به عنوان نمونه محموله عینک دودی که امروز به ارزش ۶۰ میلیون تومان به فروش رفت، یکی از این محموله‌ها بود. اقلام دیگری مانند محموله‌های پوشاک یا کفش نیز در این حراج، قیمت‌گذاری شد و حدود ۱۰۰ میلیون به فروش رسید. در این مزایده همچنین اموال دیگری با قیمت‌های بالاتر و متفاوت هم به فروش رسید.

در این حراج که در ساختمان تلاش وزارت کار برگزار شد، برخی از مسئولان سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی از جمله معاون بهره‌برداری و فروش این سازمان نیز حضور داشتند که در قالب هیأتی بر روند برگزاری این مزایده نظارت کردند.

برگزاری ماهانه دو حراج و یک مزایده 

در پایان این مراسم سید حسین میرمعینی – معاون بهره‌برداری و فروش سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی – در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه مزایده کنونی نوعی مزایده حضوری (حراج) است که برای تخلیه کردن انبارهای این سازمان انجام شده٬ افزود: به این منظور ماهانه دو حراج و یک مزایده برگزار می‌کنیم. انبارهای ما مملو از کالا است و قصد داریم با این کار حجم خروجی را بیشتر کنیم تا انبارها تخلیه شوند و بتوانیم پذیرای کالاهای جدید کشف شده قاچاق باشیم.

وی این حراج را دومین حراج برگزار شده توسط این سازمان اعلام کرد و ادامه داد: کالاهای فروخته شده در این حراج بیشتر لوازم برقی، موبایل، پوشاک، کفش و لوازم صنعتی است.

میرمعینی با اشاره به اینکه کالاهای فروخته شده، قدیمی یا تاریخ گذشته نیستند، گفت: حراج امروز برای جلوگیری از کهنه شدن و خارج از منفت شدن این محصولات است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا