اجتماعیاقتصادیدسته‌بندی نشدهفرهنگی و هنریفناوری اطلاعات

«حجاب» از مسائل جذاب برای زنان غربی در گرایش به اسلام است

دانستنی اقتصاد، گروه استان‌ها: برگرفته از فرهنگ کهن ایرانی و اسلامی ما است و وقتی صحبت از آن می‌شود، جانفشانی‌های مسجد گوهرشاد برای حفاظت از آن در برابر زورگویی‌های دیکتاتوری رضاخان در یادها زنده می‌شود، مدتی است، اما غربی‌ها سعی دارند، آن را در بین مردم ما کم رنگ کنند و از این طریق فرهنگ اصیل ما را مورد تهاجم قرار دهند، حجاب را می گویم، چیزی که قرن‌ها شب و روز تمام مادران، مادربزرگ‌ها و دختران این سرزمین با آن عجین بوده و هست.

برای بررسی بیشتر نقش حجاب در جامعه و راهبردهایی که می‌توان در این خصوص داشت، با «سیدرضا طباطبایی»، استاد دانشگاه، فعال فرهنگی و جانشین قرارگاه فرهنگی ستاد نماز جمعه ورامین به گفتگو نشستیم، که حاصل آن را در ادامه می‌خوانید:

* به نظر شما هجمه سنگین رسانه‌های معاند به مقوله عفاف و حجاب در چه راستایی است؟

سلام عرض می‌کنم، خدمت شما و همکاران فرهنگی که در این زمینه دغدغه دارید، باید بگویم دشمنی‌ها با حجاب در واقع دشمنی با اسلام و انقلاب اسلامی است، انقلاب اسلامی زمانی به وقوع پیوست که جهان در سیطره دو تفکر رایج آن زمان یعنی لیبرالیسم غربی و مارکسیسم شرقی بود.

تفکراتی که نهایتاً به مادی گرایی صرف ختم می‌شد و جنبه اصلی زندگانی بشر را که همانا بعد معنوی انسان و ارزش‌های الهی بود در نظر نداشت.

انقلاب اسلامی خارج از حیطه این دو دیدگاه، حیات جدیدی را شناساند و الگوی جدیدی از اداره و تعالی جامعه و فرد را معرفی کرد.

ریشه دشمنی نظام سلطه را نیز باید در همین جا جستجو کرد، زیرا موفقیت الگوی جدید بر مبنای اسلام و اقبال جهانیان از آن در حقیقت اضمحلال آن مکاتب را رقم می‌زد و این را دشمنان زود متوجه شدند و از همان ابتدا عداوت‌ها و دشمنی‌ها را به شکل‌های مختلف آغاز کردند و امروز نیز با موضوع حجاب وارد میدان شده‌اند.

«حجاب» از مسائل جذاب برای زنان غرب در گرایش به اسلام است

* چرا موضوع زن و مسئله حجاب نقطه کانونی حملات دشمنان بر علیه انقلاب اسلامی در این برهه شده است؟

انقلاب اسلامی ایران تجدید حیات اسلام ناب محمدی (ص) بود که در سایه آن مسلمانان جهان امیدوار به آینده شدند و در غرب بشر سرخورده از مکاتب مادی با رجوع به فطرت درونی، تحت تأثیر این الگوی جدید برگرفته شده از تعالیم حیات بخش اسلام قرار گرفته و به تدریج روند گرایش به اسلام در غرب رو به فزونی نهاد.

در این روند به خاطر ظلم و بی عدالتی و سوءاستفاده‌های فراوان و استفاده ابزاری از بانوان در غرب، گرایش زنان غربی به اسلام حتی بیشتر از مردان شد، یکی از جاذبه‌هایی که زنان را به اسلام جذب می‌کرد، مسئله حجاب بود.

حجابی که در سایه آن امنیت و شخصیت پیدا کرده و امکان سو استفاده از آنها را از بین می‌برد، لذا می‌بینیم که محدودیت‌ها و مقابله‌ها در خود غرب توسط حکومت‌هایشان علیه حجاب تشدید شد و نیز سعی کردند با جنگ رسانه‌ای و تبلیغاتی تحت عنوان آزادی زن و امثالهم موضوع عفاف و حجاب را در ایران اسلامی مورد هجمه وسیع قرار دهند.

*در این مقطع زمانی با دستاویز قراردادن موضوع حجاب دقیقاً دشمنان چه مسیری را دنبال می‌کنند؟

دشمنان به دنبال متهم ساختن جمهوری اسلامی به ناکارآمدی و استبداد و نیز معرفی اسلام به عنوان دینی ضد زن هستند، در حقیقت می‌خواهند زنان و عنصر عفاف و حیا در جامعه که نقطه قوت ایران اسلامی می‌باشد را به عنوان نقطه ضعف آن معرفی کنند.

* از بانوان ایرانی در جامعه به عنوان نقطه قوت کشور و انقلاب اسلامی یاد کردید. در این خصوص برایمان بیشتر بگویید.

«حجاب» از مسائل جذاب برای زنان غرب در گرایش به اسلام است

اینکه می‌گوئیم زنان نقطه قوت انقلاب و نظام اسلامی محسوب می‌شوند را باید در نقش زنان در وقوع انقلاب اسلامی، نقش بانوان در طول دفاع مقدس، نقش آنها در انتخابات‌ها و راهپیمایی‌های گوناگون و حضور مقتدرانه و عزتمندانه آن‌ها در صحنه‌های علمی، ورزشی، سیاسی و اجتماعی و کارآفرینی و… جستجو کرد، که همه اینها در سایه فضایی عفیفانه صورت پذیرفته و خود به الگویی برای جهانیان منصف تبدیل شده است.

در حقیقت این پیشرفت‌ها و تأثیرگذاری بانوان، در سایه آزادی واقعی است، که به برکت انقلاب و اسلام عزیز برای زنان به ارمغان آورده شده که باید آن را پاس داشت.

* کلام آخر و نکته‌ای در خصوص حجاب اگر دارید، خوشحال می‌شویم، آن را بدانیم.

کلام آخر اینکه دشمن شناسی امروز یک ضرورت بسیار مهم بوده و صاحب نظران در عرصه جهاد تبیین باید بر این موضوع تمرکز بیشتری داشته باشند.

باید دشمن را شناخت، تهدیدات و شیوه‌های دشمن را در هر زمان باید شناسایی کرد و در یک کلام باید صحنه را خوب شناخت چرا که تا زمانی که انقلاب اسلامی در کانون مقابله با نظام سلطه باشد، این دشمنی‌ها به شکل‌های مختلف ادامه خواهد داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا