اجتماعیاقتصادیدسته‌بندی نشدهفرهنگی و هنریفناوری اطلاعات

جنین به میدان جنگ تبدیل شد/۳فلسطینی شهید و ۲۹ نفر زخمی شدند+ فیلم

به گزارش دانستنی اقتصاد به نقل از رسانه‌های فلسطینی، نظامیان صهیونیست امروز با استفاده از خودروهای زرهی سنگین، یورشی گسترده علیه شهر جنین را آغاز کردند.

در روزهای اخیر برخی منابع صهیونیستی عنوان کرده بودند که در پی تشدید عملیات‌های مقاومتی در جنین، ارتش رژیم صهیونیستی در صدد آغاز عملیاتی گسترده در شمال کرانه باختری (جنین و نابلس) است.

در پی این یورش وحشیانه، مبارزان مقاومت با آنها وارد درگیری شده و علاوه بر تیراندازی سنگین به سوی صهیونیست‌ها، آنها را با استفاده از بمب دست‌ساز هدف قرار دادند.

وزارت بهداشت فلسطین دقایقی پیش با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که شمار شهدای حمله جنایتکارانه ارتش رژیم صهیونیستی به جنین تا این لحظه به ۳ نفر افزایش یافته است.

یکی از شهدا جوانی فلسطینی به اسم خالد عزام عصاعصه است و دومین شهید هم کودکی فلسطینی به اسم احمد یوسف صقر است.

در این حملات دست کم ۲۹ نفر دیگر زخمی شدند که حال شماری از آنان وخیم است.

وزارت بهداشت فلسطین پیش از این اعلام کرده بود که قسام فیصل ابو سریه جوان ۲۹ ساله فلسطینی در ادامه حملات دشمن صهیونیستی به جنین به شهادت رسیده است.

این وزارتخانه تاکید کرد که با شهادت این جوان فلسطینی شمار شهدای حمله به جنین به ۳ نفر افزایش یافت.

رویارویی تن به تن و مسلحانه مبارزان مقاومت با صهیونیست‌ها

منابع فلسطینی تصاویری از رویارویی مسلحانه مبارزان مقاومت با اشغالگران صهیونیست در جریان یورش امروز به جنین منتشر کردند.

ارتش رژیم اشغالگر صهیونیستی در اقدامی بی‌سابقه و جنایتکارانه با بالگرد خانه‌های فلسطینیان را در اردوگاه جنین هدف قرار داد.

مبارزان مقاومت نیز نیروهای پشتیبانی صهیونیست را که به محله جابریات در شهر جنین رسیده بودند، به گلوله بستند.

منابع فلسطینی تصاویری از لحظه انفجار بمب‌های مقاومت در مسیر خودروهای زرهی ارتش رژیم صهیونیستی در جنین که به زخمی شدن ۶ نظامی صهیونیست منجر شد، منتشر کردند.

بیانیه گروه‌های مقاومتی در جنین

گردان‌های قسام با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد که دشمن صهیونیستی اگر جرأت دارد میزان تلفات خود در جنین را اعلام کند.

گردان‌های قسام گردان جنین (وابسته به جنبش حماس) اعلام کرد که مبارزان قهرمان این گردان نیروهای اسرائیلی را در اردوگاه جنین در کمینی سخت گرفتار کردند و آن‌ها را با تعداد زیادی بمب هدف قرار داده سپس نیروهای اشغالگر را به گلوله بستند.

این گردان‌ها اعلام کرد که دشمن صهیونیستی اگر جرأت دارد میزان حقیقی تلفات و خسارات نیروهای خود در اردوگاه جنین را اعلام کند.

گروهان‌های قدس گردان جنین (وابسته به جنبش جهاد اسلامی) اعلام کرد که در چارچوب عملیات انتقام آزادگان و اجرای وعده‌هایش، بالگرد اسرائیلی را که در حال بمباران خانه‌های فلسطینیان در اردوگاه جنین بود و در ارتفاعات پایین گشت‌زنی می‌کرد، در آسمان منطقه جابریات به گلوله بسته است.

ضربه سنگین به ارتش رژیم صهیونیستی

رسانه‌های عبری زبان از افزایش شمار نظامیان مجروح اسرائیلی در جنین به ۶ نفر خبر داد.

این رسانه‌ها ضمن شوک‌آور دانستن این رخداد، حال یکی از نظامیان مجروح را وخیم اعلام کردند.

امیر بوخبوط تحلیلگر نظامی صهیونیست در این ارتباط عنوان کرد: حمله بعدی به جنین برای نیروهای اسرائیلی کار آسانی نخواهد بود، سوالی که اینجا مطرح است این است که چطور سازمان اطلاعات و نیروهای ارتش اسرائیل از میزان قدرت بمب‌های فلسطینیان اطلاع نداشتند؟!

تحلیلگر نظامی پایگاه عبری زبان واللا تاکید کرد که بالگردهای اسرائیلی برای نجات نظامیان گیر افتاده در کمین مقاومت در جنین، به سمت هدفی در این منطقه چند موشک شلیک کردند.

بالگردهای اسرائیلی برای اولین بار از سال ۲۰۰۴ در جنایتی آشکار در حال بمباران مناطق مسکونی در شهر جنین هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا