اجتماعیاقتصادیحوادث و انتظامیراه و شهرسازی

توزیع ۳۰۰۰ تن سیمان رایگان

دانستنی آنلاین: رئیس ستاد هماهنگی بازسازی مناطق سیلزده لرستان گفت: سه هزار تن سیمان رایگان برای بازسازی و تعمیر در مناطق سیلزده استان توزیع شده و این روند همچنان ادامه دارد.

به گزارش پایگاه خبری دانستنی آنلاین٬ رضا خواجه ای در گفت و گو با ایرنا افزود: برای هر واحد مسکونی احداثی هشت تن و هر واحد تعمیری تا سقف ۲۰ کیسه سیمان رایگان در حال توزیع است. دو هزار و ۸۰۰ تن آهن آلات ارزان قیمت به این مناطق انتقال یافته و تلاش می شود مصالح لازم برای تسریع در روند بازسازی به صورت مداوم تامین گردد.

وی با اشاره به آوار برداری یکهزار و ۳۰۰ واحد و پی کنی ۷۵۰ واحد تصریح کرد: بخشی از کمک های بلاعوض معیشتی و اجاره بهای هفت هزار واحد روستایی و۸۰۰ واحد شهری به ترتیب تا سقف ۱۰۰ و ۱۲۰ میلیون ریال پرداخت شده یا در حال انجام است.

رئیس ستاد هماهنگی بازسازی مناطق سیلزده لرستان با اشاره به پرداخت ۳۰۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض افزود: هر یک از واحدهای تعمیری نیز تا سقف ۵۰ میلیون ریال کمک بلاعوض دریافت می کنند.

خواجه ای ادامه داد: با وجود اعلام ابلاغ بانک مرکزی برای آغاز پرداخت تسهیلات ۴۰۰ و ۵۰۰ میلیون ریالی واحدهای احداثی روستایی و شهری، اما این مهم تاکنون به بانک های استان ابلاغ نشده که مقرر شده برای تسریع در روند کار، تا زمان ابلاغ به استان، دریافت و رسیدگی پرونده متقاضیان انجام شود.

به گفته وی در این راستا، پرداخت ۱۵۰ میلیون ریال تسهیلات معیشتی و ۱۵۰ میلیون ریال تسهیلات تعمیری نیز آغاز می شود.

۴۱ هزار و ۶۸۴ واحد مسکن و تجاری شهر و روستاهای استان در ۱۸ شهر و ۱۲۰۰ روستا بر اثر سیل تخریب شده و یا آسیب دیده است.

یکهزار و ۸۵۵ واحد شهری و ۱۵ هزار و ۵۵۰ واحد مسکونی روستایی به طور کامل تخریب شده، پنج هزار و ۸۷۵ واحد مسکونی شهری و ۱۲ هزار و ۲۴۷ مسکن روستایی نیز آسیب دیده اند و نیازمند تعمیر هستند.

۲ هزار و ۳۷۳ واحد تجاری شهرها تخریب شده و سه هزار و ۴۲۰ واحد نیز آسیب دیده که این تعداد در روستاها به ترتیب ۲۱۵ و ۱۴۹ واحد است.

هم اکنون استان اصفهان در شهرپلدختر، اردبیل در معمولان، قزوین در نورآباد، مرکزی در دوره چگنی و استان کردستان در شهرستان های ازنا و الیگودرز کار بازسازی این مناطق را به عنوان استان معین برعهده دارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا