اشتغالاقتصادیبانک، بورس و بیمه

تسهیلاتی که برای دولتی ها ممنوع است

دانستنی آنلاین: با توجه به محدودیت منابع قرض الحسنه مشاغل خانگی با تصمیم و مصوبه ستاد ساماندهی مشاغل خانگی، پرداخت این تسهیلات به شاغلان دستگاه‌های دولتی ممنوع و مقرر شد که این تسهیلات در اختیار بیکاران قرار گیرد.

به گزارش پایگاه خبری دانستنی آنلاین٬ «محمد شریعتمداری»٬ وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نشست ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی که در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، با بیان مطلب بالا افزود: ستاد هماهنگی توسعه مشاغل خانگی امسال برای بار دوم با حضور نمایندگان و اعضای ستاد برگزار شد و گزارشی از عملیات انجام شده ارائه شد.

وی افزود: همچنین در این نشست دستورالعمل های مرتبط با مشاغل خانگی در حوزه محصولات خانگی و آشامیدنی که از سوی وزارت بهداشت محدودیت هایی برای آنها ایجاد شده است، طی تماس تلفنی با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مقرر شد در این خصوص تعیین تکلیف شود و محدودیت های پیش روی این مشاغل خانگی برطرف شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: وزیر بهداشت در تماس تلفنی قول مساعد داد تا ظرف دو هفته آینده این موضوع تعیین تکلیف شود.

شریعتمداری در خصوص افزایش تسهیلات مشاغل خانگی در حوزه فردی و کارفرمایی گفت: در حال حاضر سقف تسهیلات مشاغل خانگی پشتیبان (کارفرمایان) برای هر فرد مشروط بر اشتغال ۱۵ نفر ۱۰۰ میلیون تومان است که پیشنهاد افزایش سقف این تسهیلات به بانک مرکزی ارائه شده است.

وی افزود: سقف تسهیلات فردی تاکنون ۲۰ میلیون تومان بوده است که به ۵۰ میلیون تومان رسیده که منتظر ابلاغ این مصوبه توسط بانک مرکزی هستیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا