اقتصادی

ریزش شدید قیمت خودرو در بازار!

دانستنی اقتصاد: جلال رشیدی کوچی نماینده مجلس، عقیده دارد  اگر خودرو‌های کارکرده وارد کشور شود، قیمت‌ها به شدت ریزشی می‌شود. اما مساله این است که آیا مافیای خودرو، اجازه چنین کاری را می دهد؟!
به گزارش دانستنی اقتصاد؛ رشیدی‌کوچی در پاسخ به این پرسش که به نظر شما واردات خودروهای کارکرده روی قیمت‌ها در بازار اثری دارد؟ اظهار داشت: من اعتقاد دارم که اگر خودروهای کارکرده وارد کشور شود، قیمت‌ها به شدت ریزشی می‌شود، چون فردی که امروز ب‌ام‌و سوار است و خودرو او ۲۰ میلیارد تومان باشد، وقتی ببیند قرار است یک ب‌ام‌و مدل ۲۰۲۲ با قیمت یکی دو میلیارد تومان وارد کشور شود، ۱۸ میلیارد تومان قطعا به ضرر این فرد خواهد بود، بنابراین این فرد هم خودرو را وارد بازار می‌کند. آخرین مدل خودروهای وارداتی که وارد کشور شد، مربوط به ۲۰۱۷ بود.
وی همچنین در پاسخ به این پرسش که چه تضمینی وجود دارد که اتفاقی که تاکنون در رابطه با قیمت خودروهای خارجی افتاده که قیمت‌شان ۱۰ برابر هم شده، در رابطه با قیمت خودروهای کارکرده نیفتد؟ عنوان کرد: اگر آیین‌نامه‌ای که دولت می‌نویسد، انحصار ایجاد کند و یا اگر محدودیت بگذارد و برای مثال، بگوید هزار خودرو بیشتر وارد نشود و این محدودیت با نیاز بازار منطبق نباشد، حتما افزایش قیمت خواهیم داشت.

خودروهایی که در ایران برای ما آرزو شده، آن طرف خلیج‌فارس از دم قسط به مردم می‌فروشند
رشیدی کوچی افزود: نگرانی ما همین‌جا است که دولت مجددا در آیین‌نامه واردات خودرو به جای این‌که نفع مردم را در نظر بگیرد، نفع خودروسازان را ببیند.
وی بیان کرد: این خودروهایی که در ایران برای ما آرزو شده، آن طرف خلیج‌فارس از دم قسط به مردم می‌فروشند. یعنی در آن‌جا خودرو را قسطی برمی‌دارید می‌آورید. ما باید به این سمت برویم.
این نماینده مجلس تصریح کرد: هر مسیری، هر رفتاری و هر حرکتی غیر از این باشد، حتما باعث افزایش قیمت می‌شود.
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ میانگین امتیازات: ۴ / ۵. تعداد امتیازات: ۴۵۳ به این خبر امتیاز دهید

۰/۵

(۰ نظر)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا