مالی و اقتصادی

بورس سبزپوش شد – پایگاه خبری دانستنی آنلاین

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (سه‌شنبه، ۱۷ خردادماه) با یک هزار و ۷۳ ‌واحد افزایش در ارتفاع یک ‌میلیون و ۵۱۵ هزار واحدی قرار گرفت.

بورس سبزپوش شد

به گزارش دانستنی انلاین ، معامله‌گران امروز در دو بازار بورس و فرابورس بیش از هشت میلیارد و ۲۵۲ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار را به ارزش ۷۹ هزار و ۸۴ میلیارد ریال معامله کردند.

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز با یک هزار و ۷۳ ‌واحد افزایش، در ارتفاع یک ‌میلیون و ۵۱۵ هزار واحد ایستاد.

شاخص هم‌وزن با ۹۴۱ واحد کاهش به ۴۱۹ هزار و ۶۴ واحد و شاخص قیمت با ۵۷۸ واحد افت به ۲۵۷ ‌هزار و ۴۷۸ واحد رسید.

شاخص بازار اول، یک هزار و ۸۲ واحد و شاخص بازار دوم یک ‌هزار و ۲۴۵ واحد کاهش را ثبت کردند.

امروز در معاملات بورس تهران، بیش از پنج میلیارد و ۵۲۵ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۳۵ هزار و ۱۷۵ میلیارد ریال معامله شد.

همچنین پالایش نفت اصفهان (شپنا) با ۴۷۸ واحد، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با ۳۶۹ واحد، پالایش نفت تهران (شتران) با ۲۹۹ واحد، پتروشیمی پردیس (شپدیس) با ۲۶۲ واحد، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با ۲۰۱ واحد و پتروشیمی نوری (نوری) با ۱۹۲ واحد با تاثیر مثبت بر شاخص بورس همراه شدند.

در مقابل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (حکشتی) با ۵۳۲ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با ۱۰۰ واحد، بانک ملت (وبملت) با ۹۹ واحد، معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با ۸۹ واحد، صنعتی زر ماکارون (غزر) با ۸۴ واحد و بانک صادرات ایران (وبصادر) با ۸۳ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس داشتند.

بر پایه این گزارش، امروز نماد شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)، ایران‌خودرو (خودرو)، پالایش نفت اصفهان (شپنا)، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو (خگستر)، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد)، سایپا (خساپا) و انتقال داده‌های آسیاتک (آسیاتک) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه یک میلیارد و ۱۸۵ میلیون برگه سهم به ارزش سه هزار و ۲۵۲ میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ۱۵ واحد کاهش داشت و به ۲۰ هزار و ۸۳۸ واحد رسید.

در این بازار ۲ میلیارد و ۷۲۷ میلیون برگه سهم و اوراق مالی به ارزش ۴۳ هزار و ۹۰۹ میلیارد ریال دادوستد شد، تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۳۸۸ هزار و ۱۹۱ نوبت بود.

نمادهای پلیمر آریا ساسول (آریا)، بهمن دیزل (خدیزل)، تجلی توسعه معادن و فلزات (تجلی)، توسعه سامانه نرم افزاری نگین (توسن) و سیمان ساوه (ساوه) با تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس همراه بودند.

همچنین داروسازی دانا (ددانا)، گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی (سمگا)، بیمه اتکایی ایرانیان (اتکای)، صنایع مادیران (مادیرا) و اعتباری ملل (وملل) تاثیر منفی بر شاخص فرابورس داشتند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا