مالی و اقتصادی

نرخ ارز متعادل می شود/ افزایش وام ودیعه مسکن تا ۱۰۰میلیون

به گزارش دانستنی آنلاین، علی صالح آبادی صبح امروز در برنامه زنده تلویزیونی درباره وضعیت بازار ارز گفت: با توجه به شرایط خوب ارزی کشور و بازگشت ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصادی و همچنین پوشش حواله جات سامانه نیما انتظار داریم وضعیت بازار ارز به زودی بهبود یابد.

وام ودیعه-مسکن-نرخ ارز

وی افزود: از هفته گذشته امکان انجام معاملات توافقی برای صرافی‌ها با هماهنگی کانون صرافان فراهم شد، از امروز نیز این امکان در بازار متشکل ارزی ایجاد شده است و این امکان فراهم شده تا صرافان ارز را به نرخ مورد نظر صادرکنندگان خریداری کنند.

رئیس کل بانک مرکزی بیان داشت: آرامش بیشتری در روزهای آینده در بازار ارز حاکم می‌شود و انتظار داریم قیمت‌ها متعادل‌تر شوند.

وی در خصوص عدم همکاری برخی بانک‌ها با متقاضیان تسهیلات خرد گفت: امسال با توجه به درج تسهیلات از قبیل وام ازدواج، فرزندآوری و ودیعه مسکن در قانون بودجه، پرداخت آنها جزو اولویت‌های بانکی است که بانک‌ها حتماً باید به متقاضیان اعطا کنند.

               وام ودیعه-مسکن-نرخ ارز

صالح آبادی درادامه اظهارداشت: دیروز در شورای پول و اعتبار پرداخت وام کمک ودیعه مسکن تا سقف ۴۰ هزار میلیارد تومان به مستأجران مصوب شد که بر این اساس به مستأجران تهرانی ۱۰۰، کلان شهرها ۷۰ و سایر شهرها ۴۰ میلیون تومان پرداخت می‌شود.

رئیس شورای پول و اعتبار تاکید کرد: اولویت با پرداخت وام‌هایی است که قانون اعطای آنها را به متقاضیان تصویب کرده است.

/مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا