اجتماعیاقتصادیدسته‌بندی نشدهفرهنگی و هنریفناوری اطلاعات

استاد حقوق دربمب‌گذاری به قتل رسید/به صلیب کشیدن رئیس جمهورآمریکا


دریافت
۲۶ MB

به گزارش دانستنی اقتصاد، در سومین شماره از مجموعه «نمایش‌های شنیدنی با مهر» قسمت سوم از نمایش رادیویی «پرونده پلیکان» به کارگردانی ایوب آقاخانی منتشر می‌شود. این نمایش رادیویی بر اساس رمان مطرح جان گریشام تولید و پخش شده است. در سال ۱۹۹۳ فیلم سینمایی «پرونده پلیکان» نیز بر اساس همین رمان با کارگردانی آلن جی پاکولا و با حضور بازیگرانی چون جولیا رابرتس، دنزل واشنگتن و سام شپارد ساخته شد که از فیلم‌های موفق سینمای جهان شناخته می‌شود.

یکی از ویژگی‌های نمایش رادیویی «پرونده پلیکان» حضور ۳ نسل از هنرمندان شناخته شده و حرفه‌ای عرصه بازیگری و رادیو است که با حضور خود اثری به یادماندنی را در عرصه نمایش‌های رادیویی رقم زده‌اند.

ایوب آقاخانی علاوه بر کارگردانی نمایش رادیویی «پرونده پلیکان» که در دهه ۹۰ تولید و پخش شده است، کار تنظیم و پرداخت نمایشی برای رادیو را هم عهده‌دار بوده است.

بازیگران این قسمت به ترتیب ورود به صحنه عبارتند از رؤیا فلاحی، ایوب آقاخانی، مجید حمزه، علی‌اصغر دریایی، بهزاد فراهانی، امیر منوچهری، بهرام ابراهیمی و شیما جان‌قربان.

محمدرضا قبادی‌فر افکتور، فرزاد شریفی صدابردار و فرشاد آذرنیا تهیه‌کننده از دیگر عوامل این نمایش رادیویی هستند.

در این قسمت با مدت زمان ۲۲ دقیقه و ۵۰ ثانیه، توماس کالاهان استاد حقوق که پیگیر پرونده قتل ۲ قاضی دموکرات آمریکایی بود طی بمب‌گذاری در خودرو به قتل می‌رسد. داربی شا با گاوین ورهیک وکیل اف بی آی که دوست کالاهان بود تماس می‌گیرد؛ کسی که کالاهان پرونده‌ای که داربی شا درباره قتل ۲ قاضی تهیه‌کرده بود و عنوان «پرونده پلیکان» روی آن گذاشته شده، در اختیارش قرار داد. شا از ورهیک این پرسش را می‌پرسد که او پرونده را در اختیار چه کسانی قرار داده است.

رئیس جمهور آمریکا به دنبال جزئیات بیشتری از پرونده پلیکان است زیرا هم نام و هم عکسی از او نیز در این پرونده قید شده است. رئیس جمهور بسیار نگران این موضوع است که مطبوعات از ماجرا خبردار شوند و به آن بپردازند و به گفته خود «مطبوعات رئیس جمهور را به صلیب بکشند».

داربی شا با گاوین ورهیک تماس تلفنی می‌گیرد و از اینکه کسی او را تعقیب می‌کند هراسان است.

اطلاعاتی از کاخ سفید به بیرون درز پیدا کرده و گرانتام خبرنگار آن‌ها را در روزنامه «واشنگتن» منتشر کرده است. فلچر کول رئیس ستاد ریاست‌جمهوری افرادی را اجیر می‌کند تا هم گرانتام را زیر نظر داشته باشند و هم پیرمرد خدمتکاری که در کاخ سفید فعالیت می‌کند و این اطلاعات را به گرانتام داده، حذف کنند.

داربی نیز از طریق دوست صمیمی خود در دانشگاه این شایعه را پخش می‌کند که یک ترم مرخصی گرفته و در شهر دیگری ساکن شده تا به این صورت خطر به قتل رسیدن خود را کم کند.

با هم سومین قسمت «پرونده پلیکان» را بشنویم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا