اقتصادیصنعت و تجارت

وزیر صنعت: تولید کشور در مسیر رشد قرار دارد

دانستنی آنلاین:وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه خوشبختانه ساخت کالاهای داخل و اهداف آن از سوی بخشهای مختلف جامعه مورد استقبال و حمایت قرار گرفته، تاکید کرد: صنعت و تولید کشور در مسیر رشد قرار گرفته و طبق گزارش بانک جهانی بخش تولید و اقتصاد ایران در بسیاری از شاخص‌ها سیر صعودی دارد.

به گزارش پایگاه خبری دانستنی آنلاین،رضا رحمانی شنبه شب در جلسه شورای معاونین این وزارتخانه گفت: اگر همه بخش‌های مسئول در ساخت داخل کاملا فعالانه پای کار باشند، نتایج بسیار ارزشمند و اثرگذاری برای آینده صنعت و در مجموع برای اقتصاد کشور حاصل می‌شود.

وی افزود، خوشبختانه ساخت داخل و اهداف آن از سوی بخش‌های مختلف جامعه مورد استقبال و حمایت قرار گرفته است.

وی با اشاره به تشکیل دومین میز تخصصی تعمیق ساخت داخل در صنعت خودرو، اعلام کرد: ارزش قرارداد‌های میز دوم بالغ بر یک هزار و ۲۳۱ میلیارد تومان است که بالای ۹۱ میلیون یورو کاهش ارز بری دارد.

وزیر صنعت ادامه داد: با تشکیل میز اول تعمیق ساخت داخل در صنعت خودرو سازی که حدود ۲ ماه پیش و همزمان با برگزاری نمایشگاه ساخت داخل و رونق تولید بود، خوشبختانه ۱۲ قطعه به تولید انبوه رسیده و فقط از محل داخلی سازی ۳ قطعه ۲۰ هزار خودرو از کف پارکینگ‌ها ترخیص و تحویل مردم شده است.

رحمانی خاطرنشان کرد: تشکیل همین میز تخصصی صنعت خودرو موجبات اشتغالزایی تعداد کثیری از جوانان این کشور را فراهم می‌کند که یکی از نتایج بارز نهضت ساخت داخل برای کشور است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: باید همه میز‌های تخصصی ساخت داخل در حوزه‌های مختلف اعم از لوازم خانگی، پتروشیمی، برق، الکترونیک و… بطور متوالی برگزار شود و نتایج آن به اطلاع مردم برسد تا بتوانیم بیش از پیش حمایت آن‌ها را به این رویکرد ماندگار جلب کنیم.

رحمانی گفت: در چارچوب محور‌های هفتگانه برنامه وزارت صمت، باید جدیت و اهتمام بیشتری روی موضوعات ساخت داخل، صادرات و توسعه معادن وجود داشته باشد.

وی افزود: خوشبختانه در بخش اکتشافات معدنی که مبنای توسعه معدنی کشور است گام‌های بسیار خوبی برداشته شده و مردم به زودی آثار این اقدامات را در این حوزه و ساخت داخل مشاهده خواهند کرد.

وزیر صنعت خاطر نشان کرد: تمامی این اقدامات در حالی انجام شده که دشمن برای تعطیلی واحد‌های صنعتی کشورمان لحظه شماری می‌کرد و امروز شاهدیم که برخلاف منویات آنها، صنعت و تولید کشور در مسیر رشد قرار گرفته و طبق گزارش بانک جهانی بخش تولید و اقتصاد ایران در بسیاری از شاخص‌ها سیر صعودی دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا