اجتماعیاقتصادیدسته‌بندی نشدهفرهنگی و هنریفناوری اطلاعات

اروپایی که دیگر رؤیایی نیست

دانستنی اقتصاد، گروه بین‌الملل: بحران سیاسی در رژیم صهیونیستی که دیگر بحران‌های نظامی و امنیتی و اقتصادی را با خود به همراه داشته است، باعث شده بسیاری از تحلیلگران به کابینه بنیامین نتانیاهو، به عنوان تندروترین و فاشیست ترین کابینه در تاریخ مجعول رژیم صهیونیستی نگاه کنند.

اروپایی که دیگر رؤیایی نیست

روزنامه القدس العربی در نسخه هفته نامه خود در خصوص اوضاع رژیم صهیونیستی نوشت: تصویب لایحه اصلاحات قضائی در پارلمان رژیم صهیونیستی که اختیارات دادگاه عالی این رژیم را محدود می‌کند، غافلگیر کننده نبود. روند رأی گیری در این خصوص در حالی رخ داد که ده‌ها هزار تن از معترضان صهیونیست در اطراف ساختمان پارلمان تجمع کرده بودند.

دولت آمریکا نیز با موضع گیری های کم رنگ و خفیف، تنها ابراز تأسف کرده و خواهان توافق بر سر این موضوع در اراضی اشغالی شد؛ مسأله ای که در نهایت به موفقیت کابینه بنیامین نتانیاهو به عنوان تندروترین و فاشیست ترین نماینده راستگراها در تاریخ رژیم مجعول صهیونیستی انجامید.

اروپایی که دیگر رؤیایی نیست

روزنامه رأی الیوم به دعوت همزمان اردوغان از محمود عباس و نتانیاهو برای سفر به ترکیه اشاره کرد و نوشت: رئیس جمهور ترکیه تلاش دارد در اوایل دوره کنونی ریاست جمهوری‌اش، خود را به عنوان بازیگر مهم و مثبت در منطقه و حامی صلح و امنیت در برابر جهان عرب و اسلام نشان دهد چرا که پیش از این، به عنوان حامی گروه‌های مسلح در منطقه و اشغالگر روستاهای سوریه، شناخته شده بود.

محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز در شرایط سیاسی سختی به سر می‌برد چرا که این تشکیلات در کرانه باختری جایگاه خود را از دست داده است. همین مسأله، نگرانی نتانیاهو و آمریکا را در خصوص از دست دادن حامی امنیتی و نظامی آنها در فلسطین، برانگیخته است. اوضاع نتانیاهو نیز بهتر از محمود عباس نیست چرا که نخست وزیر رژیم صهیونیستی در حال حاضر، با بحران‌های سیاسی و نظامی و اقتصادی گسترده‌ای دست و پنجه نرم می‌کند. بعید نیست که دعوت اردوغان از این دو نفر، با هماهنگی آمریکا برای نجات دادن آنها از بحران‌هایشان صورت گرفته باشد. اردوغان به امید نجات دادن ارز داخلی ترکیه و اقتصاد این کشور، با دولت آمریکا و خواسته‌های این کشور همکاری می‌کند اما چه بسا روزی برسد که متوجه شود این امید، سرابی بیش نبوده است.

اروپایی که دیگر رؤیایی نیست

روزنامه العربی الجدید به نشست میان گروه‌های فلسطینی در مصر اشاره کرد و نوشت: قرار است نمایندگان گروه‌های فلسطینی امروز بنا به دعوت محمود عباس، در شهر العلمین مصر، دور هم جمع شوند. این در حالیست که جنبش جهاد اسلامی فلسطین به دنبال تشدید حملات نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان، علیه نیروهای این جنبش و بازداشت آنها در کرانه باختری، نشست مذکور را تحریم کرده است. برخی دیگر از گروه‌های فلسطینی نیز به همین دلیل، در این نشست شرکت نمی‌کنند. تحلیلگران معتقدند که نمی‌توان به نتیجه بخش بودن نشست مصر امید چندانی داشت.

اروپایی که دیگر رؤیایی نیست

روزنامه الوطن سوریه به درگیری میان نیروهای کرد سوریه دموکرات (قسد) تحت حمایت آمریکا و نیروهای ترکیه در حلب و الحسکه اشاره کرد و نوشت: حملات توپخانه ای اشغالگران ترکیه، شهر تل رفعت را هدف قرار داده است. نیروهای وابسته به قسد، چندی قبل، ۵ تن از عناصر مسلح به اصطلاح «ارتش ملی» که توسط دولت ترکیه در مناطق تحت اشغال آن ایجاد شده، را در حومه شمالی حلب هدف قرار دادند. بعد از این عملیات، مناطق اطراف حلب، توسط اشغالگران ترکیه، هدف قرار گرفت.

یک پهپاد ترکیه نیز اخیراً یکی از مقرهای شبه نظامیان قسد را در شهر الحسکه بمباران کرده که در جریان آن ۴ تن از این عناصر مسلح کشته شده‌اند.

اروپایی که دیگر رؤیایی نیست

روزنامه الشرق الاوسط با اشاره به بحران اقتصادی در کشورهای اروپایی نوشت: فرانسه، آلمان و انگلیس در برابر بحران اقتصادی قرار دارند و افزایش هزینه‌های زندگی، رفاه مردم اروپا را تهدید می‌کند. این مسأله باعث تشدید خشم اروپایی‌ها در قاره سبز به ویژه انگلیس، فرانسه و آلمان شده است. این در حالیست که جهانیان از دیرباز به کشورهای اروپایی، به عنوان مقصد آمال خود و مدینه فاضله مملو از رفاه و فرصت‌های شغلی عالی، نگاه می‌کنند؛ دیدگاهی که باعث شده بسیاری از مهاجران، با پذیرش خطرات مهاجرت غیرقانونی، خود را به این کشورها برسانند. اما چند سالی است که این تصویر رؤیایی از کشورهای اروپایی در سایه بحران‌های اقتصادی خیمه زده بر این کشورها، مخدوش شده است.

بعد از زمستان مملو از اعتراضات در کشورهایی نظیر انگلیس، اتریش و آلمان، شاهد بهار غضب آلود به ویژه در فرانسه در سایه افزایش نارضایتی‌ها از خدمات بهداشتی و آموزشی بوده‌ایم.

اروپایی که دیگر رؤیایی نیست

روزنامه سوری الثوره در گزارشی در خصوص سیاست‌های کشورهای اروپایی نوشت: سیاست‌های نژادپرستانه و تروریستی کشورهای اروپایی با هدف غارت منابع دیگر کشورها در پیش گرفته می‌شود. سوریه نیز به خوبی ماهیت این سیاست‌ها را که از طریق نهادهای سازمان ملل علیه دمشق به کار گرفته شده، می‌داند. کانادا و هلند که نقش آنها در جنگ تروریستی علیه سوریه اثبات شده، در کنار آمریکا و کشورهای اروپایی تلاش می‌کنند از طریق اتهام زنی به دمشق، نقش‌های تروریستی را میان خود تقسیم کنند.

جنگ اقتصادی و اعمال تحریم‌های گسترده علیه سوریه توسط این کشورهای تروریست، بعد از پیروزی‌های پی در پی نیروهای سوری در برابر پروژه‌های تروریستی و نژادپرستانه آنها صورت می‌گیرد. سوریه همانطور که از توطئه جهانی علیه خود در جنگ تروریستی تحمیل شده بر این کشور، پیروزمندانه خارج شد، از بحران اقتصادی تحمیل شده از سوی آمریکا نیز پیروزمندانه خارج خواهد شد.

اروپایی که دیگر رؤیایی نیست

روزنامه یمنی المسیره در خصوص انقلاب مردم این کشور نوشت: مقاومت مردم یمن در برابر تجاوزات ائتلاف آمریکایی سعودی، حسینی وار بوده و آنها طی ۹ سال گذشته، شاهد وحشی گری های متجاوزان که یادآور جنایات یزیدیان است، بوده‌اند.

مردم یمن با یادآوری مظلومیت امام حسین (ع) در مسیر انقلاب خود که همان مسیر امام مظلوم است، حرکت می‌کنند به همین دلیل اکثر شعارها در راهپیمایی‌ها و تظاهرات مردم این کشور علیه ظالمان، «هیهات منا الذله» امام حسین (ع) است. مردم یمن از حرکت امام حسین در برابر یزیدیان درس گرفته‌اند؛ درسی که نشان می‌دهد ایمان محکم، غیر قابل نابودی و شکست است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا