اقتصادیراه و شهرسازی

مدیرعامل راه‌آهن‌ ایران٬ نایب‌رئیس مجمع راه‌آهن‌های خاورمیانه‌ شد

دانستنی آنلاین:در اجلاس مجمع منطقه‌ای راه‌آهن‌های خاورمیانه، مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران به عنوان نایب رئیس اول مجمع منطقه راه‌آهن‌های خاورمیانه منصوب شد‌.

به گزارش پایگاه خبری دانستنی آنلاین از روابط عمومی راه‌آهن، اجلاس مجمع منطقه‌ای راه‌آهن‌های خاورمیانه با حضور رئیس اتحادیه بین المللی راه‌آهن ها (UIC )، مدیرعامل راه‌آهن‌های منطقه و همچنین مقامات ارشد (UIC ) در ۱۵ تیر ماه ۹۸ در کشور اردن برگزار شد.

‌سعید رسولی، مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، که در این اجلاس حضور داشت‌، ضمن ایراد سخنرانی، وضعیت فعلی و برنامه‌های آتی‌ راه‌آهن ایران، روند پیشرفت پروژه‌های ریلی و ارتباطات ریلی با کشورهای همجوار را مطرح و با اشاره به پتانسیل‌های موجود در منطقه پیشنهاد ایجاد شورای حمل و نقل ریلی در (UIC ) را به منظور افزایش اثربخشی و کاربردی کردن‌ استانداردها و مقررات (UIC ) در انجام عملیات و افزایش حمل بار و مسافر بین کشورهای عضو ارائه کرد که با استقبال و موافقت اعضا مواجه شد.

در این اجلاس مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران به عنوان نایب رئیس اول مجمع منطقه راه‌آهن‌های خاورمیانه منصوب شد‌.

مجمع منطقه‌ای راه‌آهن های خاورمیانه از سال ۲۰۰۹ میلادی رسما کار خود را آغاز کرده و مقر آن در تهران است و راه آهن‌های ایران، ترکیه، قطر، امارات، عربستان، عراق، سوریه، حجاز سوریه، اردن، عمان و افغانستان و همچنین شرکت‌های معادن اردن، تاشیماچیلیک ترکیه و ریل پرداز سیر ایران عضو آن هستند.

در حاشیه این اجلاس مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با روسای راه‌آهن های ترکیه، اردن و سوریه و همچنین رئیس اتحادیه بین المللی راه آهن های(UIC) مذاکرات دوجانبه داشت‌ و ضمن بررسی وضعیت موجود بر لزوم توسعه همکاری‌ها با تمرکز بر پروژه‌های مشترک و همچنین اعلام آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای صدور خدمات فنی و مهندسی در حوزه ریلی آن کشورها تاکید کرد‌.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا