اقتصادی

ذخایر گندم و کالاهای اساسی کشور ۲ برابر شد

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: موجودی گندم و سایر کالاهای اساسی در انبارها، سیلوها و مخازن کشور در حداکثر میزان ممکن قرار دارد.

به گزارش دانستنی اقتصاد، به نقل از روابط عمومی شرکت بازرگانی دولتی ایران، سید سعید راد با تأکید بر این‌که “خودکفایی در تولید محصولات اساسی و تأمین نیازهای کشور از محل تولیدات داخل را در اولویت برنامه‌هایمان قرار داده‌ایم”، افزود: با تمام توان تلاش می‌کنیم که اتکای کشور به واردات را تا جای ممکن کاهش دهیم.
وی با اعلام اینکه “با توجه به شرایط بین‌المللی از جمله بحران اوکراین و برای اطمینان خاطر از تأمین نیاز کشور، مبادرت به افزایش واردات و تقویت ذخایر کالاهای استراتژیک کردیم”، اظهار کرد: افزایش تولید داخل کنار واردات مناسب و منطقی باعث شد نوسانات بازار کنترل شود و شاهد برقراری آرامش در جامعه باشیم.
راد با بیان این‌که “با وجود کاهش صادرات کشورهای تولیدکننده کالاهای اساسی و محدود شدن عرضه این کالاها در عرصه جهانی، در این زمینه به‌خوبی عمل شد و با تأمین محصولات مورد نیاز، علاوه بر پاسخگویی به نیاز بازار، نسبت به تکمیل ذخایر داخلی نیز اقدام کردیم”، تصریح کرد: البته، روند تأمین کالاهای اساسی از مبادی تولید، همچنان ادامه دارد.
معاون وزیر جهاد کشاورزی با تأکید بر این‌که موجودی گندم و سایر کالاهای اساسی در انبارها، سیلوها و مخازن کشور در حداکثر میزان ممکن قرار دارد، خاطرنشان کرد: به همین دلیل، بازار داخلی محصولات پرمصرف از وضعیت پایداری برخوردار است و بخشی از آرامش بازار محصولات اساسی، متأثر از همین ثبات است./فارس

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=130735

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا