اقتصاد کلاناقتصادیپربازدیدترینهارویداد اقتصادی

حذف یارانه ۷۰۰هزار نفر در گام اول

دانستنی آنلاین:وزیر کار درباره یارانه نقدی گفت: در مرحله اول حدود ۱۷۰هزار خانوار یعنی ۷۰۰هزار نفر از اقشار متمکن که ضریب خطای کمتری دارد، در دستور حذف یارانه قرار گرفتند.

به گزارش پایگاه خبری دانستنی آنلاین، محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره حذف ۵٫۵ میلیون نفر از یارانه‌بگیران گفت: مجلس به دولت اختیار داده است برای حذف یارانه سه دهک درآمدی اقدام کند که شامل ۲۴ میلیون نفر می‌شود. در حذف یارانه نقدی افرادی که توان مالی دارند، مشکلی وجود ندارد و انجام می‌دهیم.

وزیر رفاه با بیان اینکه در این دوره حدود ۱۷۰هزار خانوار یعنی ۷۰۰ هزار نفر از اقشار متمکن که ضریب خطای کمتری دارد، در مرحله اول در دستور حذف قرار گرفتند، گفت: هرچه به‌سمت جلو حرکت می‌کنیم، چون به افرادی می‌رسیم که به‌لحاظ درآمدی مشابهت‌هایی دارند و طبقه متوسط جامعه را تشکیل می‌دهند، باید احتیاط کنیم. قصد نداریم در این شرایط معیشتی خانوار ضریب خطا در طبقه متوسط بالا برود و بخشی از آن‌ها حذف شوند.

 شریعتمداری با بیان اینکه “با نگاه جامع و بهره‌گیری از بانک‌های اطلاعاتی بیشتر تلاش می‌کنیم به اعتراض‌ها رسیدگی کنیم”، گفت: حدود ۶۷۰۰ تا ۶۸۰۰ مورد اعتراض بعد از حذف، در سامانه ثبت شده است که رسیدگی می‌کنیم و حداقل بیش از یک ماه زمان می‌برد.

* اعتراض مدیر دولتی به حذف یارانه

وی درباره اعتراض یکی از مدیران دولتی گفت: متأسفانه اعتراض در اقشاری صورت می‌گیرد که جای تعجب است، مدیران کل برخی دستگاه‌ها و صاحبان مشاغل آزاد مثل پیمانکاران که نباید معترض باشند، اما هستند و با پالایش اطلاعات تلاش می‌کنیم افراد متمکن مشمول دریافت یارانه نباشند.

شریعتمداری با ابراز اینکه هر مقدار یارانه نقدی حذف شود از ماه اول در چرخه اقتصاد و در خزانه باقی می‌ماند، گفت: پیشنهاد ما در اولین جلسه نظارتی قانون حمایت از معلولین این بود که منابع حاصل به مددجویان داده شود که آقای جهانگیری موافقت کرد و نامه مکتوبی به سازمان برنامه و بودجه ارسال شد. اجرای قانون جامع حمایت از معلولان منابع زیادی می‌خواهد که اگر بخشی از منابع حذف یارانه نقدی وارد این حوزه شود، بسیار خوب است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا