اقتصادیبانک، بورس و بیمه

بورس کالا بالاترین حجم معاملات را داشت

دانستنی آنلاین: رییس سازمان بورس گفت: آمار معاملات بورس ها در بازار سرمایه نشان می دهد پارسال بورس کالا از نظر حجم معاملات بین همه بورس ها (بورس اوراق، بورس انرژی و فرابورس) در صدر قرار داشته و توانسته است مانند سال های گذشته سهم بسزایی در بازار سرمایه از نظر معاملات و تامین مالی را برعهده بگیرد.

به گزارش پایگاه خبری دانستنی آنلاین، به نقل از ایبِنا، شاپور محمدی در مراسم راه اندازی گواهی سپرده و قرارداد آتی زیره سبز افزود: همگن بودن کالاها یکی از مزیت های معاملاتی در بورس است و زیره سبز هم از این امتیاز برخوردار است. در گام اول گواهی سپرده و در گام دوم قراردادهای مشتقه ایجاد می شود و بازار مشتقه از بازار پایه با گرفتن قیمت باعث کشف قیمت صحیح تری می شود.

ایجاد صندوق های کالایی

رییس سازمان بورس افزود: ایجاد صندوق های کالایی یکی از برنامه های ویژه ای است که در دستور کار قرار دارد و در کنار آن استفاده از فناوری بلاکچین و تکنولوژی های جدید باید در بورس کالا و سایر بورس ها مورد توجه قرار گیرد و عملیاتی شود.

تعیین قیمت عادلانه

محمدی با اعلام اینکه از ابتدای امسال تا به امروز ۱۱ تُن زعفران در بورس کالا معامله شده که نشان می دهد این محصول ارزشمند از استقبال خوبی در بین سرمایه گذاران برخوردار است گفت: تعیین قیمت عادلانه محصولات در بورس که با شفافیت همراه است می تواند به کشاورزان در جهت استفاده از منافع کمک کند و این هدف برای بورس کالا یک اصل همیشگی است.

اجرای برنامه های تعیین شده

وی ادامه داد: امیدواریم این کالا در کنار سایر کالا ها (زعفران، پسته، خرما و …) در بورس کالا بتواند جایگاه مناسبی را کسب کند که مستلزم اجرای دقیق برنامه های از پیش تعیین شده و استقبال فعالان و کشاورزان است.

جایگاه نخست بورس کالا در بین بورس ها

رییس سازمان بورس با اعلام این مسئله که بورس کالا همیشه در بازار سرمایه پیشرو بوده است افزود : آمار معاملات بورس ها در بازار سرمایه نشان می دهد که در سال گذشته بورس کالا از نظر حجم معاملات در بین همه بورس ها (بورس اوراق، بورس انرژی و فرابورس) در صدر قرار دارد و توانسته است همانند سال های گذشته سهم بسزایی در بازار سرمایه از نظر معاملات و تامین مالی را برعهده بگیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا