اقتصادیخودرو

آیا قیمت خودرو با داخلی‌سازی قطعات کاهش می‌یابد؟

دانستنی آنلاین:سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صنعت در مورد زمان تأثیرگذاری داخلی سازی قطعات در قیمت خودروها، بدون اینکه زمانی را اعلام کند، گفت: عوامل مختلفی از جمله افزایش تیراژ تولید در کاهش قیمت خودرو دخیل است که باید محقق شوند.

به گزارش پایگاه خبری دانستنی آنلاین،وزارت صنعت طی ماه‌های اخیر نسبت به برگزاری دو میز تخصصی تعمیق ساخت داخل در صنعت خودرو اقدام کرده و طبق اعلام مسئولان این وزارتخانه برگزاری این میزهای تخصصی باعث داخلی سازی ۱۲ قطعه خودروهای پرتیراژ شده است. به گفته کارشناسان، داخلی سازی قطعات نقش موثری در کاهش قیمت تمام شده خودروها دارد و به همین دلیل کاهش قیمت خودرو در پی داخلی سازی این ۱۲ قطعه خودرو یکی از مطالبات مردم و مشتریان بازار خودرو است.

مهدی صادقی نیارکی در پاسخ به این سؤال که برگزاری میزهای تعمیق ساخت داخل در صنعت خودرو و امضای تفاهم‌نامه‌های داخلی‌سازی قطعات، چه آثار ملموسی برای مردم دارد و آیا باعث کاهش قیمت خودرو می‌شود؟ اظهار داشت: نتیجه این اتفاقات، افزایش اشتغال برای مردم است علاوه بر این، کاهش وابستگی به واردات و افزایش عمق ساخت داخل نیز ایجاد خواهد شد.

وی تصریح کرد: وقتی داخلی‌سازی افزایش یابد شاهد کاهش ارزبری خودرو خواهیم بود و در نتیجه هزینه‌ای برای خرید دانش فنی پرداخت نخواهد شد. این مسأله باعث پایین آمدن قیمت خودرو خواهد شد.

صادقی نیارکی در پاسخ به این سؤال که طبق اعلام وزارت صنعت امسال تعدادی از قطعات خودروهای پرتیراژ داخلی‌سازی می‌شوند، آیا این موضوع باعث کاهش قیمت خودرو طی سال جاری خواهد شد؟ گفت: مهمترین اتفاقی که می‌افتد این است که تأمین قطعات به صورت حداکثری صورت خواهد گرفت و افزایش تیراژ تولید نیز محقق می‌شود.

وی با بیان اینکه این طرح‌ها تا ۶ ماهه اول سال ۹۹ به بهره‌برداری می‌رسند، در پاسخ به این سؤال که چه زمانی کاهش قیمت‌ها اتفاق می‌افتد؟ اظهار داشت: مؤلفه‌های مختلفی در قیمت خودرو نقش دارند که یکی از آنها داخلی‌سازی قطعات است. در عین حال، آنچه به ما کمک می‌کند افزایش تیراژ تولید خودرو است که باعث کاهش هزینه‌های تولید می‌شود.

سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صنعت ادامه داد: در حال حاضر نیز شاهد افزایش تیراژ تولید خودروسازان نسبت به ۶ ماهه دوم سال گذشته هستیم ولی بحث‌های مختلفی در قیمت‌ها نقش دارد که نقدینگی و تأمین قطعات از مهمترین عوامل است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا