استانهااقتصاد کلاناقتصادیبانک، بورس و بیمهرویداد اقتصادیشهروندان باید بدانندفناوری اطلاعات

وام یک میلیونی یارانه بگیران ۳۰ ماهه شد

به گزارش مجله دانستنی انلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم: عبدالناصر همتی رییس کل بانک مرکزی با بیان اینکه وام پرداختی به همه خانوارهای یارانه بگیر، به صورت قرض الحسنه و ۳۰ ماهه است به دنبال اقدام اولیه بانک مرکزی از طریق آزاد سازی بخشی از ذخائر قانونی بانکها تعدیل نرخ آن وامها به ۱۲درصد ، مقررشد وام پرداختی به همه خانوارهای یارانه بگیر، به صورت قرض الحسنه و ۳۰ ماهه باشد. یارانهبدین ترتیب با انجام پروسه ثبت نام و اعلام درخواست تمایل سرپرستان خانوار، مبنی بر استفاده از این وام، درپاسخ به پیامک ارسالی وزارت رفاه میسر خواهد بود.در تشریح مصوبات ستاد اقتصادی دولت، گفته بود: مبلغ یک میلیون تومان در روزهای اولیه اردیبهشت‌ماه در اختیار مردم قرار خواهد گرفت مبنی بر اینکه مردم ابتدا صبر کنند تا از سرشماره v.refah پیامک دریافت کنند .  که از امشب چهارشنبه ۲۷ فروردین ماه ۹۹ تا آخر هفته با سرشماره v.rvefah به سرپرستان خانوار پیامک ارسال می‌شود. تا زمانی که سرپرستان پیامک دریافت نکرده‌اند نیاز به هیچ اقدامی نیست.

تاکید بر اینکه سیم کارت باید حتما به نام سرپرست خانوار باشد

مبنی بر اینکه حتماً‌ باید سیم‌کارت به اسم سرپرست خانوار باشد  آخرین  لیست کلیه خانوارهای یارانه‌بگیر از سوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها در اختیار وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار گرفته است. از امشب چهارشنبه ۲۷ فروردین ماه ۹۹ تا آخر هفته با سرشماره v.refah به سرپرستان خانوار پیامک ارسال می‌شود. تا زمانی که سرپرستان پیامک دریافت نکرده‌اند نیاز به هیچ اقدامی نیست.

نگرانی های قشر یارانه بگیر

این وام قرض الحسنه است وامکان برداشت از کارت عابربانک وجود دارد و اقساط آن ۳۵ هزار تومان از یارانه تیرماه سال جاری کسر می‌شود. حدود ۴درصد کارمزد دارد حتی افرادی که به‌تازگی از لیست پدر و مادر خود یارانه نقدی را تفکیک کرده‌اند وهنوزحتی اگر هنوز یک ماه هم دریافت نکرده‌اند در صورتی که مشمول یارانه نقدی شوند در سازمان برنامه و بودجه وجود دارد.

گر به هر دلیل برای سرپرستی خانواری که یارانه دریافت می‌کند پیامک ارسال نشد مردم چه‌کار کنند. حتی اگر افراد پیامک‌های تبلیغاتی خود را بسته باشند، باز هم پیامک برایشان ارسال می‌شود و مردم نگران نباشند، حتی اگر ۱۰ سیم‌کارت به اسم سرپرست خانوار باشد برای تمام ۱۰ سیم‌کارت پیامک ارسال می‌شود. آن شماره تلفن همراهی که سرپرست خانوار با آن, شماره کد ملی خود را پیامک می‌کند به‌عنوان شماره تلفن رسمی سرپرست خانوار نزد حاکمیت ثبت می‌شود و از این پس هر پیامکی به آن شماره ارسال کند به‌منزله ابلاغ رسمی خواهد بود.

وی در پاسخ به اینکه این اقدام به وام ۲میلیون‌تومانی برای ۴میلیون خانوار که درآمد ثابت هم ندارد ارتباط دارد گفت: این وام هیچ ارتباطی به هیچ مصوبه دیگری ندارد. این اقدام صرفاً‌ برای وام یک‌میلیون‌تومانی یارانه‌بگیران بدون سود و به‌صورت قرض‌الحسنه است.

منبع :خبرگزاری تسنیم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا