اقتصاد کلاناقتصادیپربازدیدترینها

مقاومت دستگاه های اجرایی در واگذاری اراضی دولتی

دانستنی آنلاین: عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران مجلس گفت: با وجود دستور رئیس جمهور برای واگذاری اراضی دولتی، وزارتخانه ها و دستگاه های اجرایی نسبت به این مسئله مقاومت می کنند و این موضوع عملا موجب توقف طرح های تولید مسکن شده است.

به گزارش پایگاه خبری دانستنی آنلاین، علیم یارمحمدی عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران مجلس با انتقاد از عملکرد دستگاه های اجرایی و وزارتخانه ها در عدم واگذاری اراضی ملی، گفت: رئیس جمهور در سال جاری در نامه ای خطاب به دستگاه های اجرایی و وزارتخانه ها، آن ها را مکلف به واگذاری اراضی ملی به وزارت راه و شهرسازی کرد.

واگذاری اراضی دولتی کلید اجرای طرح ملی مسکن

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هدف اصلی واگذاری اراضی دولتی به وزارت راه و شهرسازی، ایجاد زمینه عملیاتی برای اجرای طرح ملی مسکن و تولید انبوه ساختمان بوده است، زیرا در شرایط کنونی دولت و وزارت راه برای اجرای پروژه های خود با کمبود زمین مواجه است.

بی‌توجهی دستگاه‌های اجرایی به دستور رئیس‌جمهور 

متأسفانه با وجود دستور رئیس جمهور برای واگذاری اراضی دولتی، وزارتخانه ها و دستگاه های اجرایی نسبت به این مسئله مقاومت می کنند و این موضوع عملا موجب توقف طرح های تولید مسکن شده است

وی تصریح کرد: متأسفانه با وجود دستور رئیس جمهور برای واگذاری اراضی دولتی، وزارتخانه ها و دستگاه های اجرایی نسبت به این مسئله مقاومت می کنند و این موضوع عملا موجب توقف طرح های تولید مسکن شده است.

اراضی ملی را جزء سرمایه خود می‌دانند

یارمحمدی با بیان اینکه وزارت خانه ها و دستگاه های اجرایی، اراضی ملی را جزء سرمایه های خود می دانند، افزود: به طور حتم تحقق دستور رئیس جمهور برای واگذاری اراضی دولتی نیازمند تعیین و استفاده از اهرم های فشار توسط قوه مقننه و قوه مجریه است، به نظر من رئیس جمهور خود باید به صورت جدی به این مسئله ورود کرده و وزارتخانه ها را مکلف به واگذاری اراضی دولتی کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: یکی از دلایل عدم واگذاری اراضی دولتی و عدم تحقق دستور رئیس جمهور در این رابطه، نبود اطلاعات دقیق درباره میزان و موقعیت این اراضی است، از این رو وزارت راه و شهرسازی باید نسبت به جمع آوری اطلاعات دقیق در این حوزه اقدام کند.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران مجلس گفت: در شرایط کنونی تنها راه کار وزارت راه و شهرسازی برای اجرای طرح ملی مسکن و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی، تأمین و ارائه اراضی رایگان به عنوان آورده دولت در بحث تولید مسکن است، در غیر این صورت دولت نمی تواند در این حوزه سرمایه گذاری کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا