اجتماعیاقتصادیدسته‌بندی نشدهفرهنگی و هنریفناوری اطلاعات

گسترش زبان فارسی، ایران شناسی و اسلام شناسی در خارج از کشور

دکتر وحید حدادی اصل در گفتگو با دانستنی اقتصاد با اشاره به گسترش حوزه زبان فارسی، ایران شناسی و اسلام شناسی در خارج از کشور گفت: در حوزه گسترش زبان فارسی، ایران شناسی و اسلام شناسی توانسته ایم حدود ۷۰ استاد را برای اعزام به کشورهای خارجی آماده کرده و امیدواریم تعداد این اساتید به ۸۰ استاد افزایش یابد.

وی مهمترین اولویت وزارت علوم در سال جدید را عرضه دانش فنی ایران در جهان عنوان کرد و افزود: حوزه بین الملل چهار محور دارد که شامل محور دانشجویی، تبادل استاد و استفاده از روابط دانشگاه‌ها، محور فناوری و گسترش زبان فارسی است.

رئیس مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی وزارت علوم ادامه داد: در حوزه دانشجویی نیز تمرکز ما بر جذب دانشجویان خارجی با کشورهای اطراف است. این دانشجویان با بورس و هزینه خود می آیند. در بحث تبادل استاد نیز به اساتید کمک می‌کنیم اما بیشتر تمرکز ما بر بحث فناوری است دراین بحث پیگیر این موضوع هستیم که دانش فنی که در ایران تولید شده است را به دنیا عرضه کنیم.

وی با اشاره به ارتباطات علمی با کشورهای دنیا گفت: ما جز با رژیم صهیونیستی و انگلیس محدودیتی برای برقرار ارتباط علمی با کشورهای دنیا نداریم. مگر اینکه آنها مشکلاتی ایجاد کنند.

حدادی اصل افزود: در ارتباط علمی با فرانسه و آلمان هم محدودیتی نداریم و آنها بیشتر در ارتباطات اذیت می‌کنند، والا اگر دلیلی برای ما ارائه شود که اعزام یک استاد به کشورهای مذکور باعث می‌شود که دست پر بازگردد، مشکلی نداشته و وی را اعزام می‌کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا