آسیب‌های اجتماعیاجتماعیاشتغالاقتصادی

کاهش ۷ درصدی حوادث کار منجر به فوت

دانستنی آنلاین: مدیرکل بازرسی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بر اساس آمار ثبت شده در سامانه جامع حوادث شغلی استان ها٬ پارسال ۷۰۰ حادثه ناشی از کار منجر به فوت شد که نسبت به سال ۹۶ حدود ۷ درصد کاهش داشت.

به گزارش پایگاه خبری دانستنی آنلاین٬ علی مظفری در گفت و گو با ایرنا افزود: بیشترین حوادث مربوط به بخش ساختمان است که به دلیل ماهیت متغیر کار در کارگاه ها و کار در ارتفاع از مخاطرات بیشتری برخوردارند.

وی ادامه داد: اکنون ۱۴ میلیون نفر بیمه شده تأمین اجتماعی در شمول قانون کار قرار دارند و با اقدامات سال های اخیر در زمینه آموزش و ارتقای فرهنگ توسعه در کارگاه ها روند حوادث کاهشی بوده و امیدواریم با استمرار آموزش ها این فرآیند همچنان ادامه پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه به طور میانگین سالانه دو میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در جهان بر اثر بیماری و حوادث ناشی از کار جان خود را از دست می‌دهند٬ گفت: از این تعداد حدود ۳۴۰ هزار نفر بر اثر حوادث ناشی از کار و بقیه به خاطر بیماری‌های شغلی از دنیا می‌روند.

مظفری افزود: هم اکنون به ازای هر یکصد هزار نفر ۶ حادثه دیده ناشی از کار در کشور داریم که با مقایسه آمار و حوادث شغلی خاورمیانه و کشورهای در حال توسعه رتبه بهتری است.

وی گفت: یکی از تأکیدات سازمان بین المللی کار این است که آموزش ها باید مادام العمر باشد و باید بیش از پیش بر سرمایه گذاری در آموزش‌های حوزه ایمنی کار توجه شود زیرا سرمایه گذاری در این زمینه تا پنج برابر، بازگشت سرمایه به همراه دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا