اجتماعیاقتصادیبازاربازار پول و ارزبانک، بورس و بیمهدسته‌بندی نشدهفرهنگی و هنریفناوری اطلاعات

چین برای ششمین ماه پیاپی ذخایر طلای خود را افزایش داد/ چرا فلز زرد همچنان برای خرید جذاب است؟



چین برای ششمین ماه پیاپی ذخایر طلای خود را افزایش داد/ چرا فلز زرد همچنان برای خرید جذاب است؟



به گزارش اقتصاد آنلاین، بر اساس داده های اداره ارز دولتی در روز یکشنبه، چین در ماه آوریل دارایی طلای خود را حدود ۸.۰۹ تن افزایش داد.

پس از آنکه این کشور ذخایر را حدود ۱۲۰ تن در پنج ماه منتهی به مارس افزایش داد، اکنون کل ذخایر در حدود ۲۰۷۶ تن است.

بانک‌های مرکزی در سال گذشته مقادیر زیادی طلا را برای تنوع بخشیدن به دارایی‌ها و همچنین محافظت از ذخایر در برابر تاثیر تضعیف دلار و تورم افسارگسیخته خریداری کرده‌اند.

بر اساس گزارش شورای جهانی طلا، در حالی که جریان ورودی در سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ تعدیل شد، حجم همچنان در سطوح بالا از نظر تاریخی بود و سنگاپور، چین و ترکیه از بزرگترین خریداران بودند.

اشتهای هولناک طلا باعث شده که به دلیل نگرانی بازارها از کندی اقتصاد ایالات متحده و نشانه‌هایی از استرس اعتباری مداوم، قیمت‌ها به بالاترین حد خود برسد.

خطرات ژئوپلیتیکی ناشی از روابط شکننده‌تر چین و آمریکا نیز جذابیت پناهگاه امن شمش را افزایش می‌دهد.

اشتهای خرید اخیر چین که در نوامبر آغاز شد، اولین خرید پس از دوره ۱۰ ماهه‌ای است که در سپتامبر ۲۰۱۹ به پایان رسید. قبل از آن، آخرین موج ورودی در اواخر سال ۲۰۱۶ به پایان رسید.

در همین حال، داده ها نشان می دهد که ذخایر ارز خارجی چین در پایان آوریل به ۳.۲۰۴۸ تریلیون دلار افزایش یافته که ۲۰.۹ میلیارد دلار نسبت به ماه قبل از آن زیاد شده است.

رگولاتور ارز در بیانیه‌ای اعلام کرد که افزایش ذخایر ارزی نتیجه کاهش ارزش دلار آمریکا و افزایش قیمت دارایی‌های مالی جهانی بوده است.





نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا