اجتماعیاقتصادیبازاربازار پول و ارزبانک، بورس و بیمهدسته‌بندی نشدهفرهنگی و هنریفناوری اطلاعات

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه / چرا نباید طلای آب شده بخریم؟



پیش‌بینی قیمت طلا و سکه / چرا نباید طلای آب شده بخریم؟



اقتصاد آنلاین-مهدی جهانشاهلوراد؛ ابراهیم محمد ولی عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفت‌وگو با اقتصاد آنلاین درباره وضعیت بازار سکه و طلا اظهار کرد: بازار تا روز دوشنبه تعطیل بود پس از آغاز مجدد قیمت‌ها نوسان ۱ تا ۲ درصدی افزایشی و گاه کاهشی داشت با تعطیل دوباره بازار بخش عمده صنف طلا هم تعطیل خواهد بد.

وی با اشاره به اینکه وضعیت سکه و طلا در بازار متفاوت است، گفت: به دلیل اینکه متقاضی سکه بیشتر از طلاست زمانی که عرضه نمی‌تواند تقاضا را پوشش دهد نوسان سکه افزایش پیدا می‌کند به همین دلیل است که در بازار تغییرات قیمت سکه بیشتر از طلا می‌شود. 

محمدولی در پاسخ به این سوال که آیا در ماه محرم بازار طلا وارد رکود شده است اظهار داشت: وضعیت حاضر را نمی‌توان رکود نامید اما به دلیل اینکه در این دو ماه مراسمات معمول را ندارند ممکن است داد و ستد به حداقل برسد به بیان دیگر نسبت به ماه‌های دیگر در این زمان حدود ۳۰ درصد معاملات عادی انجام می‌شود که دلیال دیگر آن قیمت طلا و نوسانات بازار طلا است. 

عضو اتحادیه طللا و جواهر تهران اضافه کرد: در بازار کنونی بیشتر خرید مردم در حوزه طلای آب شده است و اقبال برای خرید مصنوعات طلا کاهش پیدا کرده است اما باید توجه کرد که طلای آب شده از یک طرف استفاده‌ای ندارد از طرف دیگر چون عامه مردم اطلاعاتی در این باره ندارند ممکن است در فروش آن سواستفاده صورت گیرد به همین دلیل توصیه می کنیم طلای آب شده خریدای نکنند و مصنوع طلا بخرند که اگر ایراد هم داشت مراجع قانونی مانند اتحادیه و سازمان صنعت و معدن به ارحتی می توانند پیگیری کننند. 

وی در پیش‌بینی از قیمت طلا و سکه در ماه محرم و صفر گفت: با توجه به تجربه سال‌های قبل در این دو ماه قیمت‌ها در همین مسیر با نوسان ۱ تا ۲ درصد افزایشی یا کاهش ادامه خواهد داشت با توجه به تلاش مسئولان اقتصادی برای حفظ آرامش اقتصاد و بازار ارز به نظر می رسد که همین سطح قیمت ها تا پایان ماه صفر ادامه پیدا کند. 

محمدولی در پاسخ به این سوال که سرمایه‌گذاری در حوزه طلا همچنان سودآور است نیز اظهار کرد: طلا سرمایه‌ای است که در هر زمان به راحتی به نقدینگی تبدیل می‌شود، جابجایی و نگه‌داشتن آن هم از دیگر حسن‌های طلاست بنابراین کسانی قصد سرمایه‌گذای دارند می‌توانند در بخش مصنوعات طلا و حتی تولید مصنوعات طلا سرمایه‌گذاری کنند که هم به نفع کشور، هم صنعت طلا و هم فرد سرمایه‌گذار است. 

عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره تفاوت خرید طلا و جواهر هم گفت: خرید حواهر سرمایه بیشتری می‌خواهد برای مثال اگر شخصی دو میلیارد تومان در طلا سرمایه‌کذاری کند برای خرید جواهر باید ۳ تا ۴میلیارد تومان هزینه کند چون سنگ های جواهر مانند برلیان، زمرد، مروارید اصل و یاقوت اصل در کشور ما وجود ندارد و از خارج وارد می‌شود هزینه بالاتر می‌رود. 

عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران اضافه کرد: تفاوت دیگر طلا و جواهر در زمان فروش است، جواهر در زمان فروش به راحتی طلا به نقدینگی تبدیل نمی‌شود و ممکن است برای فروش یک جواهر خاص حتی تا ۶ ماه یا یکسال فروشنده منتظر بماند چون معمولا قیمت یک جواهر گران‌تر است و فروش آن در بازار به راحتی طلا نیست.





نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا