اجتماعیاقتصادیدسته‌بندی نشدهفرهنگی و هنریفناوری اطلاعات

پوتین: پاسخ ما به «شورش مسلحانه» پریگوژین سخت خواهد بود

به گزارش دانستنی اقتصاد، در پی «شورش» یوگنی پرِیگوژین، فرمانده نیروهای «واگنر» علیه ارتش روسیه، واسیلی گلوبِف، فرماندار منطقه روستوف اعلام کرد تمام مراسم‌ها و رویدادهای عمومی برنامه‌ریزی‌شده در این شهر لغو شده است.

وی همچنین گفت حمل‌ونقل عمومی در شهر برقرار است، اما برخی محدودیت‌ها در برخی‌های جاده‌ای ورودی غرب و شمال شهر اعمال شده است.

دیروز جمعه پریگوژین مدعی شد که ارتش روسیه با دستور سرگئی شویگو، وزیر دفاع و والری گراسیموف، رئیس ستاد کل ارتش روسیه مقر نیروهای واگنر در خاک اوکراین را هدف قرار دادند و نزدیک ۲ هزار نفر از آنها را کشته‌اند.

وزارت دفاع روسیه با انتشار بیانیه‌ای این ادعای پریگوژین را رد و او را به «شورش و خیانت» متهم کرد واز نیروهای واگنر خواستند از دستورات پریگوژین پیروی نکنند.

پس از اوج‌گرفتن اختلاف بین فرمانده ارتش خصوصی واگنر (متشکل از عناصر و مزدوران وابسته به ارتش روسیه) با وزیر دفاع و رئیس ستاد کل ارتش روسیه، در رسانه‌ها و فضای مجازی غربی، تصاویری منتسب به «برگشت نیروهای واگنر از جبهه جنگ اوکراین و حضور در شهر روستوف» منتشر کردند.

پریگوژین مدعی است که شویگو و گراسیموف «درباره جنگ اوکراین به پوتین اطلاعات غلط می‌دهند و باید آنها را مجازات کرد» و دیروز از مردم روسیه خواست که برای «اجرای عدالت» و محاکمه این دو نفر با او همراهی کنند.

سرویس امنیت فدرال روسیه هم یک پرونده قضائی با عنوان «دعوت به شورش مسلحانه» علیه پریگوژین باز کرده است. اخبار و تحولات روز جمعه در ارتش روسیه را در این لینک می‌توانید مشاهده کنید.

این خبر به‌روزرسانی می‌شود…

پیش‌بینی مشاور ارشد زلنسکی از ۴۸ ساعت سرنوشت‌ساز روسیه!

مشاور ارشد رئیس جمهور اوکراین در تازه‌ترین واکنش به تحولات روسیه و شورش ارتش خصوصی «واگنر» علیه مسکو، ۴۸ ساعت آینده این کشور را پیش‌بینی کرد!

میخائیل پودولیاک مدعی شد: ۴۸ ساعت آینده شرایط جدید روسیه را مشخص خواهد کرد. یا یک جنگ داخلی تمام‌عیار یا انتقال صلح‌آمیز قدرت یا یک فرجه کوتاه پیش از شروع مرحله بعدی سقوط رژیم پوتین. حالا تمام بازیگران احتمالی طرف خود را انتخاب کرده‌اند و سکوت «مقامات ارشد و صاحب نفوذ» تا اینجای کار کَرکننده است.

آمادگی «رمضان قدیروف» برای سرکوب شورش فرمانده واگنر

رمضان قدیروف، رئیس جمهور منطقه خودمختار چچن اقدام پریگوژین، فرمانده گروه واگنر را «خیانت» نامید و گفته نیروهایش آماده‌اند تا در سرکوب این شورش کمک کنند.

گروه واگنر: پوتین با حمایت‌نکردن از ما اشتباه کرد

برخی رسانه‌ها مانند «هندوستان‌تایمز» به نقل از کانالِ تلگرامیِ منتسب به گروه واگنر مدعی شدند که این گروه در واکنش سخنرانی رئیس‌جمهور روسیه اعلام کرده است «پوتین با حمایت‌نکردن از واگنر، مرتکب اشتاه شد و روسیه به‌زودی رئیس‌جمهور جدید خواهد داشت.»

پوتین: از داخل به ما خیانت شده/ باید تاوانش را بپردازند

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه درباره تحولات اخیر در این کشور و «شورش مسلحانه»، پریگوژین، فرمانده گروه واگنر علیه ارتش روسیه گفت:
روسیه به سختی برای آینده‌اش در نبرد است و برای این منظور لازم است که از شر هر چیزی که ما را تضعیف می‌کند، خلاص شویم.از داخل به ما خیانت شده و باید تمام نیروهایمان را متحد کنیم. از پشت ما خنجر زدند و باید تاوانش را بپردازند.

رئیس‌جمهور روسیه در ادامه تأکید کرد که «پاسخ ما به این شورش مسلحانه سخت خواهد بود.برای بازگردان ثبات به شهر روستوف، تدابیر لازم را اتخاذ خواهیم کرد و افرادی که این شورش را سازماندهی کردند، قصد دارند کشور را تسلیم دشمن کرده و جنگ  داخلی راه بیاندازند. شرایط در شهر روستوف همچنان دشوار و پیچیده است و هر گونه هرج و مرج داخلی تهدیدی کشنده برای روسیه و سیلی به صورت مردم روسیه است.»

نیروهای امنیتی روسیه مقر نیروهای «واگنر» در سن‌پترزبورگ را محاصره کردند

رسانه‌های روسیه با انتشار تصاویری اعلام کردند نیروهای امنیتی روسیه مقر نیروهای واگنر در شهر «سن‌پترزبورگ» را محاصره کردند.
 

وزارت دفاع روسیه: برخی از نیروهای واگنر خواستار بازگشت به مواضع خود شدند/ امنیت همه را تضمین می‌کنیم

وزارت دفاع روسیه با انتشار بیانیه‌ای خطاب به نیروهای تحت امر «پریگوژین» موسوم به نیروهای واگنر اعلام کرد:شما در ماجراجویی جنایتکارانه پریگوژین و شرکت در یک شورش مسلحانه فریب خوردید. مراقب باشید و به‌سرعت با نمایندگان وزارت دفاع روسیه یا سازمان‌های مجری قانون تماس بگیرید. ما امنیت همه را تضمین می کنیم. بسیاری از دوستان شما پیش از این با درخواست کمک برای بازگشت به نقاط استقرار دائمی متوجه اشتباه شده‌اند.

اتخاذ تدابیر امنیتی برای جلوگیری از حملات تروریستی در پایتخت روسیه

 در ادامه تحولات «شورش مسلحانه»، فرمانده نیروهای واگنر علیه ارتش روسیه، کمیته ملی ضد تروریستی این کشور (NAK)  ا علام کرد برای جلوگیری از حملات تروریستی احتمالی ،«رژیم عملیات ضد تروریستی»  در مسکو و مناطق پیرامونی برقرار شده است.

پوتین به‌زودی درباره تحولات جدید سخنرانی می‌کند

هم‌زمان با «شورش مسلحانه» یوگنی پریگوژین، فرمانده نیروهای واگنر علیه ارتش روسیه، «دیمیتری پسکوف»، سخنگوی کاخ کرملین اعلام کرد ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه به‌زودی سخنرانی خواهد کرد.

از گروه نظامی واگنر «شورشی» علیه پوتین چه می‌دانید؟

گروه واگنر یا ارتش خصوصی واگنر یک گروه شبه نظامی یا شرکت نظامی خصوصی با وابستگی غیر مستقیم به ارتش روسیه است که با استخدام داوطلب در جنگ‌های نیابتی مشارکت می‌کند. مشارکت در جنگ علیه تروریست‌های تحت حمایت غرب در سوریه، عملیات نظامی در منطقه استقلال یافته دونباس و عملیات نظامی روسیه در اوکراین از جمله فعالیت‌های این گروه است.

گفته می‌شود که ده‌ها هزار نیرو برای روسیه در اوکراین می‌جنگند. بیشتر این افراد زیر نظر سازمانی به نام “گروه واگنر” فعالیت می‌کنند که به نوعی ارتش پنهان روسیه در عملیات‌های نظامی روسیه محسوب می‌شود.

ارتش خصوصی واگنر شرکتی خصوصی است که وابستگی غیر مستقیم به ارتش روسیه دارد و از طریق استخدام داوطلبین در جنگ‌های نیابتی مشارکت می‌کند.

این مجموعه شبه نظامی خصوص از سوی کشورهای غربی تحریم شده و رسانه‌های طرفدار غرب آنان را متهم به ارتکاب جنایت‌های سازمان یافته به نفع روسیه می‌کنند.

اخیراً اختلافاتی میان رئیس این گروه با سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه پدید آمده که موضوع آن در خصوص تحولات جنگ اوکراین است.

ارتش روسیه این گروه را به فروش اطلاعات جنگی به ارتش اوکراین متهم کرده است. فرمانده واگنر مدعی است که ارتش، پوتین را با اخبار غلط درباره پیشرفت‌های جنگی در اوکراین گمراه کرده است.

اخباری که از ساعتی پیش درباره بروز تنش میان این گروه و ارتش روسیه منتشر شده حاکی از بالا گرفتن درگیری‌ها است.

گرچه برخی تحلیل‌گران از احتمال بروز چیزی شبیه کودتا در روسیه سخن می‌گویند اما پوتین اعلام کرده که اوضاع را زیر نظر دارد.

درخواست «پریگوژین» برای دیدار با وزیر دفاع و فرمانده ارتش روسیه

یوگنی پریگوژین، فرمانده نیروهای واگنر  که دقایقی پیش مدعی شد کنترل تأسیاست نظامی شهر «روستوف» را به دست گرفته در  دیدار با معاون وزیر دفاع روسیه خواستار دیدار با «سرگئی شویگو»، وزیر دفاع و «والری گراسیموف»، رئیس ستاد کل ارتش روسیه شد.

پریگوژین: کنترل «روستوف» را به دست می‌گیریم و به سمت مسکو حرکت می‌کنیم

شبکه الجزیره به نقل از رسانه‌های روسیه گزارش داد که «یوگنی پریگوژین»، فرمانده ارتش خصوصی واگنر وابسته به روسیه که چند ماهی است به طور مکرر به مقامات ارشد وزارت دفاع این کشور از جمله سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه حمله کرده، تهدید کرده است که کنترل روستوف را به دست خواهد گرفت و اگر وزیر دفاع و رئیس ستاد مشترک ارتش روسیه را به وی تحویل ندهند، به سمت مسکو حرکت خواهد کرد.

بر اساس گزارش این رسانه‌ها، پریگوژین تاکید کرد: ما در مرکز فرماندهی منطقه جنوبی حضور داریم و کنترل تأسیسات نظامی در روستوف از جمله فرودگاه را به دست گرفته‌ایم. ما کنترل فرودگاه نظامی در روستوف را به دست گرفته‌ایم تا هواپیماها اقدام به بمباران مواضع ما نکنند. فرماندهان نظامی زمانیکه مطلع شدند ما به مرکز فرماندهی نزدیک شده‌ایم، از همین جا فرار کردند. (جزئیات خبر)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا