اقتصادیبانک، بورس و بیمه

پایان امسال؛ آخرین فرصت واگذاری اموال مازاد بانک ها

دانستنی آنلاین: وزیر امور اقتصادی و دارایی تاکید کرد: برنامه واگذاری اموال و دارایی های مازاد بانک ها باید تا انتهای سال ۱۳۹۸ به سرانجام برسد.

به گزارش پایگاه خبری دانستنی آنلاین٬ فرهاد دژپسند در نشست با مدیران عامل بانک‌های دولتی، از آنان خواست، برنامه مدون واگذاری‌ها شامل زمان بندی و شیوه‌های واگذاری اموال و دارایی‌های مازاد خود را به معاونت امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی این وزارتخانه ارائه دهند.

وزیر اقتصاد ادامه داد: واگذاری این اموال می‌تواند به شیوه‌های مختلف از جمله فروش مستقیم، اجاره به شرط تملیک، واگذاری مدیریت، صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس ( ETF) یا هر شیوه مناسب دیگری صورت گیرد

وی از طراحی و تصویب شیوه‌های جدید واگذاری، توسط هیأت عالی واگذاری در روزهای آینده خبر داد که می‌تواند مورد استفاده بانک‌ها نیز قرار گیرد.

دژپسند با اشاره به تصویب امکان واگذاری شرکت‌ها و اموال مازاد بانک‌ها در قالب قانون اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی به واسطه پیگیری‌های وزارت اقتصاد٬ گفت: به این ترتیب، تسهیل بیشتری در اجرای تکلیف قانونی بانک‌ها برای واگذاری اموال مازاد آنها ایجاد می‌شود.

وی همچنین با اشاره به تملیک برخی بنگاه‌های زیان ده و حتی ورشکسته در قبال مطالبات از سوی بانک‌ها افزود: به نظر من، بانک‌هایی که ناچار از تملیک این گونه بنگاه‌ها شده‌اند، می‌توانند با بهره گیری از تیم‌های تخصصی کارآفرین، نسبت به ساماندهی و واگذاری این بنگاه‌ها اقدام کنند و از این طریق ضمن احیا مطالبات خود، سود بیشتری نیز تحصیل کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا