اجتماعیاقتصادیدسته‌بندی نشدهفرهنگی و هنریفناوری اطلاعات

وقوع انفجار مهیب در «شهر اتمی» روسیه+ فیلم

به گزارش دانستنی اقتصاد، خبرگزاری «راشاتودی» گزارش داد که کانال‌های تلگرامی محلی دقایقی پیش از وقوع انفجار مهیبی در آسمان شهر «کورچاتوف» در استان کورسک خبر دادند؛ «نیروگاه اتمی کورسک» روسیه در این شهر قرار دارد.

شاهدان عینی گفته‌اند پس از انفجار تکه‌هایی شبیه به قطعات پهپاد در محل وقوع انفجار پیدا کرده‌اند و هنگام انفجار شیشه‌های برخی از منازل شکسته شده است.

منطقه کورسک در نزدیکی مرز اوکراین قرار دارد و نیروگاه اتمی آن تقریباً ۴ کیلومتر (۲.۴ مایل) خارج از مناطق شهری واقع شده است. شرکت Energotex که تجهیزات راکتورهای هسته ای تولید می کند نیز در کورچاتوف مستقر است.

فرماندار استان کورسک روسیه اعلام کرد بامداد امروز جمعه یک پهپاد مهاجم در آسمان منطقه کورچاتوف هدف قرار گرفته و سقوط کرده است.

به گفته این فرماندار، در جریان این حمله پهپادی هیچ‌کس و هیچ یک از تاسیسات حیاتی این شهر آسیبی ندیده است.

پیش از این نیز دفتر ریاست‌جمهوری روسیه ۱۳ اردیبهشت اعلام کرد که «تروریست‌های رژیم کی‌یف در حمله و تلاشی شکست‌خورده قصد داشتند با دو پهپاد انتحاری کامیکازه، محل اقامت ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در کاخ کرملین را هدف قرار دهند.» (جزئیات بیشتر)

میخائیل گالوژین، معاون وزیر خارجه روسیه دراین‌باره گفت: گرچه رژیم کی‌یف حمله پهپادی سوم مه(۱۳ اردیبهشت) به کرملین را بدون هماهنگی با حامیان غربی‌اش صورت داده اما غربی‌ها نیز از محکوم کردن این حمله خودداری کردند.

گالوژین  افزود: روز سوم مه شاهد یکی دیگر از حملات تروریستی رژیم کی‌یف بودیم. در واقع، این یک سوءقصد به جان رئیس جمهور روسیه بود. علاوه بر این، کاخ کرملین مسکو یکی از میراث‌های جهانی ثبت‌شده «یونسکو» است. رژیم کی‌یف با این حمله یک‌بار دیگر نشان داد که هیچ‌کدام از اصول بین‌المللی، قانونی، انسانی یا اخلاقی برایش معنایی ندارد. براساس اطلاعات ما، رژیم کی‌یف این حملات را با حامیان غربی‌اش که از تشدید احتمالی تنش واهمه داشتند، هماهنگ نکرده است. با این حال، هیچ‌کدام از آنها به طور علنی این حمله تروریستی را محکوم نکردند. نهادهای بین‌المللی ذی‌ربط هم سکوت کردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا