اجتماعیاقتصادیدسته‌بندی نشدهفرهنگی و هنریفناوری اطلاعات

وحشت واشنگتن و تل‌آویو از صنایع نظامی ایران

دانستنی اقتصاد، گروه بین الملل: نشست گروه بریکس در آفریقای جنوبی و پذیرش عضویت شش کشور از سه قاره جهان به عنوان مهم‌ترین رویداد روزهای گذشته همچنان توجه تحلیلگران سیاسی را به خود جلب کرده است به طوری که آنها معتقدند این گروه می‌تواند نقش مهمی در مقابل غرب به ویژه آمریکا ایفا کند.

وحشت واشنگتن و تل‌آویو از صنایع نظامی ایران

روزنامه القدس العربی در خصوص گروه بریکس نوشت: نشست آفریقای جنوبی در تاریخ بریکس مهم‌ترین نشست به شمار می‌رود چرا که در آن بر گسترش این گروه و رشد آن و توافق اعضا بر یک دیدگاه مشترک تاکید شد. با پیوستن شش کشور از سه قاره به این گروه، بار دیگر بعد از گذشت چندسال در حاشیه ماندن، نام بریکس مجدداً مطرح شده است.

این گروه می‌تواند نقش مهمی در کاهش تنش میان اعضای خود مانند ایران و عربستان یا مصر و اتیوپی ایفا کند. این در حالیست که نفوذ و نقش کشورهای غربی که سیاست تفرقه افکنی را تشدید می‌کند کاهش یافته است.

وحشت واشنگتن و تل‌آویو از صنایع نظامی ایران

روزنامه رأی الیوم در مقاله‌ای در خصوص جنگ اوکراین نوشت: در حالی برخی تحلیلگران معتقدند جنگ اوکراین می‌تواند شعله‌های یک جنگ هسته‌ای گسترده را روشن کند به نظر می‌رسد وقوع یک جنگ جهانی جدید تقریباً غیرممکن است چرا که ۲ قدرت بزرگ هسته‌ای یعنی آمریکا و روسیه توان نابود کردن یکدیگر را با استفاده از تسلیحات هسته‌ای دارند و این جنگ هیچ برنده‌ای نخواهد داشت.

به همین دلیل آمریکا به دنبال طولانی کردن جنگ اوکراین با هدف شکست دادن روسیه است که در پی آن می‌تواند جایگاه بین المللی تضعیف شده خود را بازپس بگیرد و سایه بازگشت به یک جهان ۲ قطبی یا چند قطبی را دور کند. همچنین ائتلاف میان روسیه و چین را از بین برده و مانع پیشروی چین در اقیانوس‌های آرام و هند و خاورمیانه و همچنین آفریقا شود.

وحشت واشنگتن و تل‌آویو از صنایع نظامی ایران

روزنامه العربی الجدید در خصوص تهدیدات رژیم صهیونیستی نوشت: جنبش حماس بعد از مطرح شدن تهدیدات بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر ترور صالح العاروری معاون رئیس این جنبش، اعلام کرد که به هرگونه تجاوزی با پاسخ قاطع و محکم واکنش نشان خواهد داد.

وحشت واشنگتن و تل‌آویو از صنایع نظامی ایران

روزنامه لبنانی الاخبار در گزارشی به جزئیات بازداشت جاسوس رژیم صهیونیستی در این کشور پرداخت و نوشت: به نظر می‌رسد دشمن صهیونیستی در چنان شرایط دشواری به ویژه از لحاظ امنیت راهبردی به سر می‌برد که مجبور شده است دست به یک عملیات کاملاً غیرحرفه ای بزند. در حالی تل آویو اتباع کشورهای خارجی را با پول خریده و برای جاسوسی به لبنان می‌فرستد که مقاومت اسلامی در این کشور منتظر این جاسوسان بوده و تا لحظه آخر با آنها همراهی می‌کند.

شهروند روس که پیش از این در سال ۲۰۲۲ به لبنان سفر کرده بود مأموریت داشت یک ژنراتور برق را در یک ساختمان تجاری به آتش بکشد و فرار کند. همچنین با دریافت پول مأموریت داشت درب یکی از دفاتر حزب الله در ضاحیه جنوبی بیروت را باز کند. با وجود آنکه وی در باز کردن قفل تخصص داشت بعد از مدت بسیار طولانی توانست قفل دفتر حزب الله را باز کند اما با یک در بسته دیگر رو به رو شد. ولی بعد از شکست در مأموریت خود در حالی که قصد داشت کشور را ترک کند دستگیر شد.

وحشت واشنگتن و تل‌آویو از صنایع نظامی ایران

روزنامه لبنانی البناء در خصوص گروه بریکس با تیتر «نظام جدید جهانی غیر آمریکایی» نوشت: جهان طی هفته گذشته شاهد وقوع یک رویداد استراتژیک بود که می‌تواند تأثیرات زیادی در سطوح روابط بین الملل به ویژه زمینه‌های مربوط به اقتصاد جهانی بگذارد. این رویداد بزرگ عبارتست از پذیرش عضویت شش کشور جدید از جمله ایران در گروه بریکس در جریان نشست آفریقای جنوبی.

با پیوستن این کشورها تعداد اعضای گروه بریکس به ۱۱ عضو می‌رسد. تأثیرگذاری این گروه در درجه نخست در زمینه‌های اقتصادی خواهد بود زیرا میان کشورهای عضو، برخی اختلافات سیاسی وجود دارد و بعضی از آنها در دسته کشورهای تحت نفوذ آمریکا قرار می‌گیرند.

وحشت واشنگتن و تل‌آویو از صنایع نظامی ایران

روزنامه سوری الثوره در خصوص آمریکا نوشت: واشنگتن تلاش می‌کند از طریق نشان دادن توان نظامی خود و جابه جایی نیروها در خاورمیانه به ویژه سوریه که تنها خط مستقیم درگیری میان اشغالگران آمریکایی و نیروهای روس به شمار می‌رود، از رسوایی شکست ناتو در اوکراین شانه خالی کند. در واقع آمریکا می کوشد انتقام نابودی قدرت سلطه گری خود را گرفته و با برگه‌های نظامی و تروریستی خود بازی کند. این کشور به خوبی می‌داند که سوریه نقش مؤثر و مهمی در منطقه ایفا می‌کند بنابراین به دنبال اجرای پروژه تجزیه این کشور به بهانه‌های مختلف است.

وحشت واشنگتن و تل‌آویو از صنایع نظامی ایران

روزنامه المراقب العراقی در خصوص توان نظامی ایران نوشت: ایران صنایع نظامی خود را با ساخت ناوها، پهپادها و موشک‌های بالستیک گسترش داده و مرزهای تحریم‌های آمریکا علیه خود را شکسته است. جمهوری اسلامی ایران به پیشرفت‌های بی نظیر خود در زمینه صنایع نظامی ادامه می‌دهد به طوری که با وجود تحریم‌های آمریکا، هرازچندگاهی از یک سلاح جدید رونمایی کرده و نیروهای نظامی خود را به این سلاح‌ها مجهز می‌کند. همین مسأله باعث تشدید ترس و وحشت آمریکا و رژیم صهیونیستی از گسترش توان نظامی ایران شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا