اتحادیه ها و اصنافاقتصادیبازار

می خواهند مالیات سوداگر را از سازنده بگیرند

دانستنی آنلاین: دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان با انتقاد از سیاست‌های مالیاتی در کشور، گفت: قوانین به گونه‌ای است که  می‌خواهند مالیات را به جای سوداگر از سازنده مسکن دریافت کنند.

به گزارش پایگاه خبری دانستنی آنلاین٬ فرشید پورحاجت در گفت‌وگو با تسنیم در خصوص مباحث مربوط به اخذ مالیات در حوزه مسکن، اظهار کرد: متاسفانه سیاست‌های مالیاتی کشور ناصواب است و حوزه مسکن تحت تاثیر قوانین اشتباهی قرار دارد.

وی با تاکید بر این‌که مسکن الان شفاف‌ترین حوزه اقتصادی کشور است که ۹ درصد مالیات ارزش افزوده می‌دهد، افزود: هیچ حوزه اقتصادی کشور به شفافیت بخش مسکن نیست؛ کارگاه‌های تولیدی کوچک و بزرگ این حوزه مالیات ارزش افزوده پرداخت می‌کنند. علاوه بر این مالیات نقل و انتقالات را هم داریم.

وی ادامه داد: همچنین عوارض سایر وجوه و مالیات بر عایدی بر سرمایه را بر اساس قانون داریم.

دبیر کانون سراسری انبوه سازان در عین حال با بیان این‌که بخش مسکن کشور تحت تاثیر قوانین اشتباهی است،‌ تصریح کرد:‌ اگر سازمان امور مالیاتی ماده ۷۷ مالیات های مستقیم اجرا کند، اجرای آن به معنای تعطیلی کارگاه‌های ساختمانی است.

پورحاجت در بیان دلیل این موضوع گفت:‌ متاسفانه به جای این‌که برویم مالیات را از سوداگر بگیریم آمده‌ایم در زمان ساخت و ساز می‌خواهیم مالیات را از تولیدکننده بگیریم که این مسئله باعث کاهش شدید تولید مسکن در کشور خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا