اجتماعیاقتصادیبازاربازار پول و ارزبانک، بورس و بیمهدسته‌بندی نشدهفرهنگی و هنریفناوری اطلاعات

مگر پادام چه گفته بود که برکنارش کردید؟ / همانقدر که با حبس آمار تورم کم شد، ناترازی صندوق‌های بازنشستگی هم با عزل مدیر حل می‌شود!



مگر پادام چه گفته بود که برکنارش کردید؟ / همانقدر که با حبس آمار تورم کم شد، ناترازی صندوق‌های بازنشستگی هم با عزل مدیر حل می‌شود!



به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از در روزهای گذشته فیلمی از سجاد پادام، مدیر کل حالا سابق بیمه‌های اجتماعی وزارت رفاه منتشر شد که او در این فیلم نسبت به وضعیت وخیم صندوق‌های بازنشستگی هشدار می‌داد.

هر چند فیلم تقطیع‌شده بود، اما با این حال سخن ناروایی مطرح نشده بود.

پادام مشکلی که چندین سال است توسط کارشناسان و اقتصاددانان فریاد زده می‌شود را یک بار دیگر تکرار کرد.

او با این بیان که در یک جلسه کارشناسی مطرح شده بود، سعی داشت دولت و مجلس را نسبت به آینده شومی که در انتظار صندوق‌های بازنشستگی است، آگاه کند.

اما دولت کم تحمل‌تر از آن بود که یک اظهار نظر مدیر منصوب خود را هم بپذیرد و به جای تدبیر برای حل مشکل، تصمیم به عزل گرفت.

اما مطمئنا این مساله‌ای نیست که با یک برکناری و تحمل نکردن یک هشدار پایان بپذیرد.

بمب ساعتی صندوق‌های بازنشستگی در کنار سایر بحران‌های اقتصادی که کشور گرفتار آن است، باید هر چه سریع‌تر خنثی شود.

البته چنین هشدارهایی بر خلاف رویه معمول برخی از مدیران دولتی در ماه‌های اخیر است که با حبس آماری سعی در پاک کردن صورت مساله دارند.

جایی که با منتشر نکردن آمار تورم و مسکن، سعی کرده اند صورت مساله را پاک کنند.

اما یقینا به همان اندازه که چنین اقداماتی در کنترل تورم و قیمت مسکن موثر بوده، این برکناری هم می‌تواند به حل مشکل صندوق‌های بازنشستگی کمک کند.

آقایان دولتی چه بخواهند و چه نخواهند مشکل صندوق‌های بازنشستگی جدی است، اما مدیرانی که علاقمند به روبرو شدن با واقعیت‌ها نیستند و ابتکار و خلاقیت آنها عزل مدیر و حبس آماری است، توان حل این بحران بزرگ و سایر چالش‌های کشور را ندارند.





نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا