اجتماعیاقتصادیبازاربازار پول و ارزبانک، بورس و بیمهدسته‌بندی نشدهفرهنگی و هنریفناوری اطلاعات

معرفی یکی از بزرگترین هلدینگ‌های گروه خودرو / تحلیل نموداری شرکت گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو «خگستر»



معرفی یکی از بزرگترین هلدینگ‌های گروه خودرو / تحلیل نموداری شرکت گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو «خگستر»



دانستنی اقتصاد – مینا یوسفی؛ شرکت گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو (سهامی عام) در تاریخ ۱۳۷۶/۱۰/۱۶، با نام قطعه سازان دانش افزاء (سهامی خاص) در اداره ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری تهران به ثبت رسیده است. سپس به استناد مجامع فوق العاده، نام شرکت به ترتیب به گسترش صنایع ایران خودرو (سهامی خاص) و گسترش سرمایه‌گذاری ایران خـودرو (سهامی خاص) تغییر یافته است و نهایتا در گروه «ساخت قطعات و ملحقات برای وسایل نقلیه موتوری و موتور آنها» با نمادخگستر، در فهرست نرخ‌های تابلوی فرعی بورس اوراق بهادار تهران درج شده و در تاریخ ۱۳۹۷/۰۶/۱۳ از تابلوی فرعی به تابلوی اصلی بورس اوراق بهادار تهران منتقل گردیده است.

خگستر با هدف سرمایه‌گذاری در شرکت‌های تولیدی، تجاری و پولی در خدمت زنجیره تأمین گروه صنعتی ایران خودرو و با بهره گیری از اعتبار جهانی گروه صنعتی ایران خودرو، ضمن سرمایه‌گذاری و اعمال مدیریت در برخی شرکت‌های تولیدی مجموعه و قطعه سازی صنعت خودرو اقدام به سرمایه‌گذاری در صنعت لیزینگ، بانکداری و بیمه نموده است که ضمن تنوع بخشی به پرتفوی سرمایه‌گذاری خود نسبت به کاهش ریسک سرمایه‌گذاری تک بخشی اقدام نموده و علاوه بر آن بخشی از فعالیت حرفه‌ای خود را به بازار پول و سرمایه اختصاص داده است. خگستر در حوزه محصول (خودرو) بازار داخل و خارج و در حوزه خدماتی، مالی و اقتصادی مشتریان بازار داخل کشور شامل حوزه‌های مرتبط با صدور انواع بیمه‌نامه، لیزینگ، اعتبارسنجی، وصول مطالبات و سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت در سهام شرکت‌های بورسی فعال می‌باشد.

سایر توضیحات:

مهمترین شرکتهای بورسی خگستر عبارتند از:

ایران خودرو – بانک پارسیان – صنعتی نیرو محرکه (نیروی محرکه موتورسیکلت ایران ) و محورسازان ایران خودرو.

لازم به توضیح است که بیشترین درصد سهام شرکت (بیش از ۴۵ درصد) در اختیار شرکت ایرانخودرو قرار دارد. سرمایه گذاری سمند و گروه مالی پارسیان سهامداران عمده دیگر سهم هستند. همچنین شناوری سهم در حدود ۵۶ درصد می‌باشد.

به لحاظ سودآوری ، سود خالص فصل بهار شرکت ۳۹۲ درصد نسبت به فصل گذشته افزایش داشته است.

خگستر از دید نموداری:

روند پیش روی سهم صعودی است و برای تکمیل شاخه G الگوی دیامتریک باید رشد قابل توجهی را تجربه نماید. شاخه نزولی F به نظر همین حوالی ۴۰۰ تکمیل شده است و سهامداران صبور باید منتظر بازدهی مناسبی باشند. حد ضرر سهامداری را محدوده ۳۹۰ قرار دهید و هدف های مهم ۵۹۰-۶۰۰ و سپس ۷۰۰-۷۲۰ تومان را مد نظر داشته باشید.

واگرایی مثبت مخفی شکل گرفته و RSI به محدوده اشباع فروش رسیده است. لذا سهم به عبارتی سیگنال خرید داده و برای بررسی بیشتر قابل قبول بوده و ریسک به ریوارد کمی دارد.

تحلیل نموداری خگستر





نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا