اجتماعیاقتصادیبازاربازار پول و ارزبانک، بورس و بیمهدسته‌بندی نشدهفرهنگی و هنریفناوری اطلاعات

ماینینگ بیت‌کوین استخرهای نیویورک را گرم می‌کند



ماینینگ بیت‌کوین استخرهای نیویورک را گرم می‌کند



دانستنی اقتصاد – حسین عسکری؛ یک استخر در بروکلین نیویورک، پس از فاش شدن استفاده از گرمای حاصل از استخراج بیت‌کوین برای گرم شدن، کاربران اینستاگرام و توییتر را دچار اختلاف کرد.

در یک پست اینستاگرامی در ۲۱ ژوئن، Bathhouse توضیح داد که در محل خود در بروکلین، مرکر استخراج بیت‌کوین را راه‌اندازی می‌کند، که به عنوان یک محصول جانبی گرما تولید می‌کند. در این پست، در سه مرحله توضیح داده شد که چگونه گرما توسط مبدل‌های حرارتی گرفته می‌شود و برای گرم کردن استخرهای محل از طریق یک سیستم گردشی استفاده می‌شود.

استخراج بیت‌کوین فرآیند ایجاد بلوک‌های معتبر است که سوابق تراکنش‌ها را به دفتر کل بیت‌کوین اضافه می‌کند که به آن بلاک چین می‌گویند.

استخراج بیت‌کوین مقدار قابل توجهی انرژی مصرف می‌کند که اغلب از سوخت‌های فسیلی تامین می‌شود. این به انتشار کربن کمک می‌کند و نگرانی‌هایی را در مورد ردپای زیست محیطی آن ایجاد می‌کند.

در ژانویه ۲۰۲۲، گزارشی تخمین زد که شبکه استخراج بیت‌کوین ۴۲ مگاتن دی اکسید کربن منتشر می‌کند که ۰.۰۸ درصد از کل تولید کربن جهان را تشکیل می‌دهد.

برخی از کاربران اینستاگرام که اکانت Bathhouse را دنبال می‌کنند، از این موضوع انتقاد کردند. یکی از کاربران که به عنوان Annalarranaga شناخته می‌شود در کامنتی نوشت، این باعث می‌شود علاقه من به Bathhouse کمتر شود.

اکنون من نگران این هستم که چه کسی این ارز دیجیتال را استخراج می‌کند، چه کسی از آن سود می‌برد و آیا من از آن حمایت می‌کنم. ما به شفافیت نیاز داریم.

کاربر دیگری همچنین ادعا کرد که از مشتریان Bathhouse است و گرمای خالص و سالم را برای حمام نمک خود می‌خواهند، نه گرمای محصول جانبی کثیف.

از سوی دیگر، برخی کاربران نسبت به استخرهای گرم شده توسط ماینرهای بیت‌کوین خوشنود بودند، یکی از کاربران در اینستاگرام نوشت: به نظر من این یک راه عالی برای گرم کردن استخرها است به خاطر همین این مکان را بررسی می‌کنم.

علی‌رغم مثال خاص Bathhouse از استخراج بیت‌کوین بدون کربن، تأثیر استخراج بیت‌کوین بر محیط‌زیست همچنان یک نگرانی مهم برای برخی است که منجر به واکنش‌های نامطلوب آن‌ها می‌شود.

با این حال، این اولین باری نیست که گرمای استخراج بیت‌کوین برای صرفه‌جویی در انرژی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در اروپا، ماینرها روش‌های خلاقانه‌ای برای بازیافت گرمای تولید شده از طریق حل بلاک‌های معتبر بیت‌کوین ابداع کرده‌اند. در نروژ، ماینر بیت‌کوین و مرکز داده Kryptovault از هوای گرم تولید شده توسط دستگاه‌های استخراج بیت‌کوین برای خشک کردن الوارهای چوب خرد شده استفاده می‌کند.





نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا