اجتماعیاقتصادیبازاربازار پول و ارزبانک، بورس و بیمهدسته‌بندی نشدهفرهنگی و هنریفناوری اطلاعات

طلا بخرید! / حباب سکه ۱ میلیون تومان کاهش یافت



طلا بخرید! / حباب سکه ۱ میلیون تومان کاهش یافت



به گزارش اقتصاد آنلاین، محمد کشتی‌آرای، نایب رییس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفت‌وگو با اقتصاد آنلاین درباره وضعیت بازار سکه و طلا گفت: روز شنبه بازار تحت تاثیر اخبار سیاسی منطقه قرار گرفت، قیمت ارز بالا رفت و همین عامل باعث افزایش قیمت طلا و سکه در روزهای شنبه و یکشنبه شد. 

کشتی‌آرای با بیان اینکه روند قیمتی طلای جهانی و فلزات گران‌بها نیز در این هفته کاهشی بود، افزود: با توجه به تغییر وضعیت سیاسی روسیه قیمت ارز نیز کاهش یافت و بازار سکه و طلا دوباره به ثبات بازگشت. 

این فعال بازار طلا و سکه همچنین درباره وضعیت تقاضا در بازار سکه و طلا نیز گفت: باتوجه به نزدیکی ماه محرم انتظار می‌رفت تقاضا در بازار افزایش پیدا کند اما تقاضا در بازار سکه و طلا افزایش نیافت. 

وی با تاکید بر اینکه بازار در ثبات قرار دارد، خاطرنشان کرد: حباب سکه به شدت کاهش پیدا کرده است، در یک هفته اخیر حدود ۱ میلیون تومان از حباب سکه کاسته شده است که نشان می دهد تقاضا برای خرید سکه کاهش یافته است.

کشتی‌آرای افزود: افزایش تقاضا باعث ایجاد حباب می‌شود اما در حال حاضر با توجه به کاهش تقاضا حباب و قیمت سکه کاهش یافته است. 

رییس سابق اتجادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه قیمت طلا  نیز با تغییرات انس جهانی و نرخ ارز تغییر یافته است، گفت: این هفته در بالاترین نرخ، طلای ۱۸ عیار ۲ میلیون و ۳۷۰ هزار تومان شد در حال حاضر قیمت طلا به ۲ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان رسیده است که کاهش ۲۰ هزار تومانی در هر گرم طلای ۱۸ عیار داشته است.  

وی درباره وضعیت بازار سکه و طلا و تغییرات قیمتی در روزهای آینده اظهار کرد: بازار در چهار پنج روز آینده تغییری نخواهد کرد و این قیمت‌ها ثابت خواهند ماند مردم می‌توانند معاملات طلا و سکه را انجام دهند، ثبات بازار بهترین زمان برای خرید و فروش است.

بر اساس اعلام اتحادیه طلا و جواهر تهران در بازار هر گرم طلای ۱۸ عیار ۲ میلیون ۳۵۱  هزار ۵۰۰  تومان شد. سکه طرح جدید ۲۸ میلیون و ۵۰۰  هزار تومان و سکه طرح قدیم ۲۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان قیمت خورد. قیمت نیم سکه ۱۵ میلیون ۶۵۰  هزار تومان شد و ربع سکه به ۱۰ میلیون ۷۰۰ هزار تومان رسید همچنین قیمت سکه گرمی در بازار ۶ میلیون و ۳۰۰  هزار تومان است و انس جهانی طلا به ۱۹۱۸  دلار کاهش پیدا کرده است.





نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا