اقتصادی

طرح جدید کالا برگ در راه است

دانستنی اقتصاد: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه تا کنون طرح کالا برگ به استقبال مدنظر ما نرسیده است، گفت: طرح جدید تهیه شده و امیدواریم بتواند اقبال عمومی را نسبت به کالابرگ بیشتر کند.
به گزارش دانستنی اقتصاد؛ سیدصولت مرتضوی امروز در حاشیه مراسم روز خبرنگار در جمع خبرنگاران، در پاسخ به پرسشی در مورد کالابرگ الکترونیکی گفت: طرح کالابرگ الکترونیکی یک الزام قانونی است که اجرا می‌کنیم و این طرح تازه به تازه و نو به نو می‌شود.
وی افزود: از سیاست‌های دولت این است که دهک‌های کم برخوردار را در قالب کالابرگ الکترونیکی حمایت کنیم و این طرح یک الزام قانونی و  بستر آن هم فراهم شده است.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: یک مرحله از کالابرگ الکترونیکی شروع شده مردم هم استقبال کردند، اما استقبال مورد نظر ما محقق نشده، الان طرح جدید تهیه شده که بتوان اقبال عمومی را نسبت به کالابرگ بیشتر کنیم.
مرتضوی همچنین در مورد دهک‌بندی‌ها برای یارانه گفت: ملاک دهک‌بندی درآمد کل خانوار است و بر اساس ملاک‌های پایگاه رفاه ایرانیان یک خانوار در دهک‌ها ۹ یا ۸ قرار می‌گیرد.
وی این را هم گفت: با توجه به اینکه یک مبنای مورد ملاک قرار می‌گیرد، امکان دارد درآمد یک خانوار از یک دهک تا دهک بعدی تفاوت چندانی نداشته باشد، اما به هر حال بر اساس میزان درآمد کل خانوار دهک‌بندی صورت می‌گیرد و کسانی که در دهک دهم پردرآمدی باشند، حذف می‌شوند و ۹ دهک دیگر یارانه دریافت می‌کنند.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی این را هم گفت: کسانی که نسبت به دهک‌بندی خود اعتراض و ایرادی دارند، می‌توانند از طریق سامانه وزارت کار اعتراض خود را وارد کنند و اگر پاسخ نگرفتند، می‌توانند به مرکز پاسخگویی در وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی و ادارات تعاون مراجعه و نسبت به دهک‌بندی خود اعتراض کنند.
 در این مراسم همچنین از پوستر نخستین جشنواره رسانه‌ای با عنوان «جشنواره کارساز» رونمایی شد که این جشنواره در دو سطح ملی و استانی از هفته آینده با انتشار فراخوان دریافت آثار آغاز می‌شود و دبیرخانه آن در مرکز روابط عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار دارد و در دهه فجر آثار برتر مورد تقدیر قرار می‌گیرد.
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ میانگین امتیازات: ۰ / ۵. تعداد امتیازات: ۰ به این خبر امتیاز دهید

۰/۵

(۰ نظر)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا