اجتماعیاقتصادیدسته‌بندی نشدهفرهنگی و هنریفناوری اطلاعات

شکست فاجعه‌بار آمریکا در برابر سوریه

دانستنی اقتصاد، گروه بین‌الملل: موافقت اتحادیه عرب با بازگشت سوریه به این اتحادیه بعد از ۱۲ سال یک رویداد تاریخی مهم در جهان عرب به شمار می‌رود به طوری که اکثر تحلیل گران این اتفاق را، پیروزی سوریه در برابر تمام توطئه چینی‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی برای تجزیه این کشور و همراه کردن کشورهای عربی با آن، می‌دانند.

شکست فاجعه‌بار آمریکا در برابر سوریه

عبدالباری عطوان تحلیلگر مطرح جهان عرب در سرمقاله خود در روزنامه رأی الیوم نوشت: مقاومت ۱۲ ساله سوریه با تصمیم اتحادیه عرب مبنی بر بازگشت دمشق به این اتحادیه به بار نشست.

این یک شکست فاجعه بار برای آمریکایی است که به شدت با بازگشت سوریه به اتحادیه عرب مخالف بود. عدم همراهی کشورهای عربی با تلاش‌های واشنگتن برای سنگ اندازی در این مسیر، بیانگر کاهش مداوم نفوذ مسموم آمریکا در خاورمیانه است.

دلیل این بازگشت سوریه به اتحادیه عرب، تغییر راهبردی است که رهبران عربستان بعد از توافق با ایران در پیش گرفته‌اند. سوریه پیروز این نبرد است و اگر مقاومت ارتش این کشور در کنار حمایت ملت سوریه نبود، این پیروزی علیه توطئه چینی‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی محقق نمی‌شد.

شکست فاجعه‌بار آمریکا در برابر سوریه

روزنامه القدس العربی با اشاره به مصاحبه «راجر واترز» خواننده مشهور گروه پینک فلوید با روزنامه عبری زبان هاآرتص نوشت: روزنامه صهیونیستی هاآرتص از سخنان واترز در حمایت از فلسطین به خشم آمده و این سخنان را بسیار خطرناک توصیف کرده است. واترز در این مصاحبه گفته است که راه کار حل اوضاع در فلسطین، دستیابی همگان به حقوق مساوی است و اگر تحقق این مسأله به نابودی دولت عبری می‌انجامد پس این دولت نابود شود.

واترز همچنین تاکید کرده است که آمریکا از جنگ جهانی دوم تاکنون یک امپراتوری شرارت در جهان تشکیل داده و در حال حاضر رهبری آن به دست جو بایدن رئیس جمهور این کشور است که ما را به سرعت به سمت جنگ جهانی سوم می‌کشاند.

شکست فاجعه‌بار آمریکا در برابر سوریه

روزنامه العربی الجدید نیز با اشاره به تحولات سودان نوشت: در حالی که نقض آتش بس اعلام شده در سودان به ویژه در خارطوم همچنان ادامه دارد، شهر جده عربستان میزبان مذاکرات میان نمایندگان ارتش سودان و نیروهای پشتیبانی سریع بوده است. این در حالیست که هشدارها نسبت به احتمال تجزیه سودان به چند ایالت جداگانه افزایش یافته است. به نظر می‌رسد برگزاری این دست از مذاکرات باعث توقف جنگ در سودان نمی‌شود.

شکست فاجعه‌بار آمریکا در برابر سوریه

در حالی که حملات ائتلاف سعودی علیه مناطق مختلف الحدیده یمن ادامه دارد و جنبش انصارالله از عدم جدیت عربستان برای تحقق صلح در یمن خبر داده، روزنامه الشرق الاوسط این نیروها را به سنگ اندازی در مسیر صلح یمن متهم کرده است.

الشرق الاوسط در صفحه نخست خود نوشت که اقدامات نیروهای یمنی در تعز و لحج، باعث مانع تراشی در مسیر صلح این کشور شده است!

شکست فاجعه‌بار آمریکا در برابر سوریه

روزنامه الصباح عراق نیز با اشاره به بازگشت سوریه به اتحادیه عرب نوشت: فؤاد حسین وزیر خارجه عراق در این باره تاکید کرده است که بغداد از روز نخست حامی اصلی بازگشت سوریه به اتحادیه عرب بوده است. عراق این موضوع را در محافل بین المللی و عربی مطرح کرده بود و ما با طرف سوری برای دستیابی به یک راه کار باهدف حل این بحران رایزنی کرده بودیم.

شکست فاجعه‌بار آمریکا در برابر سوریه

روزنامه سوری الوحده نیز به تماس تلفنی بشار اسد رئیس جمهور سوریه با محمد بن زائد آل نهیان رئیس امارات اشاره کرد و نوشت: در این تماس تلفنی دو طرف در خصوص آخرین تحولات جهان عرب رایزنی کردند. بشار اسد نیز از نقش امارات در بهبود روابط کشورهای عربی و تقویت همکاری‌های مشترک قدردانی کرد.

دو طرف همچنین در خصوص راه‌های تقویت روابط دو جانبه میان سوریه و امارات در زمینه‌های مختلف صحبت کردند.

شکست فاجعه‌بار آمریکا در برابر سوریه

روزنامه یمنی المسیره نیز در خصوص تحولات این کشور نوشت: «عبدالله یحیی الحاکم» رئیس نهاد اطلاعات نظامی دولت انصارالله یمن در جریان دیدار با فرستاده سازمان ملل به این کشور تاکید کرد که مزدوران ائتلاف سعودی از فرصت آتش بس سو استفاده کرده و صفوف خود را در جبهه‌های شرقی و جنوبی به صورت کاملاً آشکاری بازسازی و تقویت می‌کنند.

وی اعلام کرده که دولت یمن همانطور که برای تحقق صلح آماده است برای رویارویی با بدترین احتمالات نیز آماده است. رهبران انقلابی و سیاسی و نظامی دولت یمن بر ضرورت دستیابی به صلح عادلانه و محافظت از استقلال و اتحاد این کشور تاکید دارند. طرف مقابل در مسیر تحقق صلح سنگ اندازی کرده و اقدامات پنهانی در زمینه‌های سیاسی و دیپلماتیک برای تشدید محاصره یمن اتخاذ می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا